Recensie: Morbius is matige superheldenfilm over vampier met bloedarmoede

Met Jared Leto en Matt Smith

Vanaf 21 april is de film Morbius te zien in de Nederlandse bioscopen. Er gaat veel mis in deze superheldenfilm, waar vleermuizen huilen omdat de R-rating ernstig gemist wordt: het blijft verschrikkelijk op de vlakte. Lees hier de filmrecensie van Morbius.

A new Marvel legend arrives
Dr. Michael Morbius is ernstig ziek en kampt met een zeldzame bloedaandoening. Hij is erop gebrand om deze ziekte te overwinnen en anderen die er ook onder lijden te helpen. Wanhopig neemt hij een riskante gok met een experimenteel geneesmiddel. Wat in eerste instantie een groot succes lijkt, blijkt al snel een remedie te zijn die mogelijk nog erger is dan de ziekte zelf.

Acteur Jared Leto als Michael Morbius in de film 'Morbius'

Beoordeling van Gids.tv: ★½

Entertainment-score: 49% | IMDb ★ 5,2

De première van deze duistere superheldenfilm werd keer op keer uitgesteld door ome COVID en van uitstel kwam geen afstel. Om positief te beginnen: De transformatie van acteur Jared Leto van de zieke Michael Morbius naar ijzersterke bloedzuigende vampier Morbius is indrukwekkend. Superheldenfilms zijn een vloek in de carrière van Leto: Zijn DC-portret in Suicide Squad was niet denderend en ook hier mist het karakter vuur. Ook worden er personages geïntroduceerd die in het verloop van de film helemaal niks toevoegen. Morbius kent bovendien een oninteressant plot, waarbij het centrale conflict van de film nooit opgelost wordt. Gek genoeg vliegt de tijd wel met hier en daar een leuke actiescène en een fijne schurkenrol voor acteur Matt Smith, maar verder dan anderhalve ster komen we niet.

Naast Jared Leto (House of Gucci) en Matt Smith (Last Night in Soho) zijn ook Adria Arjona (6Underground), Jared Harris (Pompeii), Al Madrigal (Night School) en Tyrese Gibson (Fast & Furious 9) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Daniel Espinosa (Life).

Vanaf 21 april 2022 is de film Morbius te zien in de bioscopen. Genre: Actie, Avontuur, Horror. Tijdsduur: 104 minuten.