Recensie: In I Am Zlatan gaat Zlatan van brutale fietsendief naar legendarische voetballer

Met Gijs Naber als Ronald Koeman

Vanaf 28 april is de film I Am Zlatan te zien in de Nederlandse bioscopen. Als Ajax-trainer Ronald Koeman (een leuke bijrol van Gijs Naber) hem bij een training naar huis heeft gestuurd, zien we Zlatan Ibrahimovic in zijn dikke Porsche aan komen rijden bij zijn huis vlakbij de Amsterdam ArenA. Eenmaal thuis gaat hij mokkend een computerspelletje spelen. Lees hier de filmrecensie van I Am Zlatan.

Van Ajax naar Juventus
Het verhaal van Zlatan Ibrahimović, een ambitieuze voetballer die vanuit de achterstandswijk Rosengård in Malmö zichzelf omhoog vecht naar zijn droom om bij Juventus te spelen. De film gaat over het leven in armoede, de liefde voor voetbal en het niet verloochenen van je roots. Maar vooral over het kind dat besluit om zijn grote droom te leven. Met alle tegenslagen die daarbij horen.

Acteur Gijs Naber als Ronald Koeman in de film 'I Am Zlatan'

Entertainment-score: 65% | IMDb ★ 6,8

Deze biografische speelfilm gaat over de beginjaren - Zlatan, het recalcitrante kind - tot aan de glorietijden bij Juventus en alles wat daar tussen zit. Fans van een potje voetbal en deze bijzondere voetballer genieten het meest in deze Zweedse, Deense en Nederlandse productie die gelukkig alle talen in ere laat. Het verhaal maakt het meeste indruk op het veld, met een degelijke hoofdrol voor Granit Rushiti die zelf ook een aardig balletje kan trappen. De film mist iets van emotie, en heeft weinig shockerende momenten met uitzondering van een kopstoot. Het verhaal en talent van deze man blijft echter wel bijzonder. Drie sterren.

Naast Granit Rushiti (DiaLogiskt) en Cedomir Glisovic (Den enda vägen) zijn ook Helena Ellison (Falsely Accused) en Gijs Naber (Judas) te zien in deze productie. Deze film is geregisseerd door Jens Sjögren (Dejta).

Vanaf 28 april 2022 is de film I Am Zlatan te zien in bioscopen. Genre: Sport, Biografie, Drama. Tijdsduur: 100 minuten.