Recensie: C'mon C'mon is klein meesterwerk met verrassend normale rol Joaquin Phoenix

Zwart-witfilm van 20th Century Women-regisseur Mike Mills

Sinds 31 maart is de film C'mon C'mon te zien in de bioscopen, en hij draait nog steeds in 25 zalen. Het idee voor deze productie ontstond toen filmmaker Mike Mills vader werd van een zoon, samen met partner en collega Miranda July: een prachtige ode aan de alledaagse schoonheid van het bestaan, dat tegelijk ellendig en vrolijk kan zijn, maar ook vol en leeg. Lees hier de filmrecensie van C'mon C'mon.

Johnny versus Jesse
De radiojournalist Johnny werkt aan zijn nieuwste project, dat over getalenteerde kinderen vertelt. Wanneer hij te horen krijgt dat hij zijn neefje Jesse gedurende enkele weken moet opvangen, staat Johnny niet echt te springen. Toch haalt hij de banden aan met zijn slimme en gevoelige neef, wiens vader met een bipolaire stoornis kampt en een manische episode heeft. De bijzondere reis door de Verenigde Staten schept een unieke band tussen hen.

Acteur Joaquin Phoenix als Johnny in de film 'C'mon C'mon'

Entertainment-score: 75% | IMDb ★ 7,5

Acteur Joaquin Phoenix (Gladiator, Joker, en You Were Never Really Here) kennen we vooral van de extreme rollen die vaak onder je huid gaan zitten. De magistrale acteur laat in de zwart-witparel C'mon C'mon weer een hele ander kant van zichzelf zien: een 'normale rol', en dat is best een verademing. De twee hoofdrolspelers vormen een lief en aandoenlijk koppel: het zeer begaafde jonge acteurtje Woody Norman tegenover Phoenix. De film brengt naast een ode aan Amerikaanse steden (New York, Oakland, New Orleans, Los Angeles) ook een handkus aan een betere wereld. En dat is de rode draad in dit gelaagde en intieme drama met een hart van goud. Vier sterren.

Naast Joaquin Phoenix (Her) en Woody Norman (The Current War) zijn ook Gaby Hoffmann (Wild) en Scoot McNairy (Gone Girl) te zien in deze film. Deze productie is geregiseerd door Mike Mills (Beginners).

Vanaf 31 maart 2022 is de film C'mon C'mon te zien in de bioscoop. Genre: drama. Tijdsduur: 108 minuten.