Recensie: Thirteen Lives is bloedstollende reddingsactie met Hollywood-allure

Met Viggo Mortensen, Colin Farrell en Joel Edgerton

Vanaf 5 augustus is de film Thirteen Lives te zien op Prime Video. De wereld leefde intens mee met de reddingsactie van een voetbalteam in de Ham Luang-grotten in Noord-Thailand. Hollywood is er als de kippen bij en niemand minder dan topregisseur Ron Howard (Apollo 13) kan het niet laten om het verhaal nogmaals te vertellen. Lees hier de filmrecensie van Thirteen Lives.

5000 people, 17 countries, 1 miracle that united the world
Het waargebeurde verhaal van de twaalf jongens en de coach van een Thais voetbalteam verkennen de Tham Luang-grot wanneer ze door een onverwachte regenbui vast komen te zitten in een kamer in de berg. Begraven achter een doolhof van ondergelopen grottunnels, staan ze voor onmogelijke kansen. Een team duikers van wereldklasse navigeert door kilometers gevaarlijke grottennetwerken om te ontdekken dat het vinden van de jongens nog maar het begin is.

Acteur Colin Farrell, Joel Edgerton en Viggo Mortensen in de film 'Thirteen Lives'

Entertainment-score: 75% | IMDb ★ 7,9

We hebben al de uitstekende documentaire The Rescue (lees hier onze recensie) op Disney+, Volgende maand komt een zesdelige Netflix-serie met de geïnspireerde titel Thai Cave Rescue uit en dan hebben we ook nog de Hollywood-editie, deze splinternieuwe film Thirteen Lives die het echte verhaal volgt. De fantastische cast geeft deze film net even dat beetje extra, met sterke rollen voor Colin Farrell, Viggo Mortensen en Joel Edgerton. Regisseur Ron Howard weet als geen ander hoe je een goed drama in beeld moet brengen en zorgt hier een daar voor kippenvel en ontroering. Een must-see voor kijkers die nog niets van dit verhaal hebben meegekregen. Vier sterren.

Naast Viggo Mortensen (Green Book) en Colin Farrell (Saving Mr. Banks) is ook Joel Edgerton (The Gift) te zien in deze film. Deze productie is geregissseerd door Ron Howard (The Da Vinci Code).

Vanaf 5 augustus 2022 is de film Thirteen Lives te zien op Prime Video. Genre: Drama, Thriller. Tijdsduur: 147 minuten.