Recensie: Predator-prequel Prey laat Arnold Schwarzenegger in zijn hempie staan

Met Amber Midthunder als Naru en prachtige hond Sarii

Vanaf 5 augustus staat de film Prey op Disney+. De films over het buitenaardse wezen Predator zijn er in overvloed, waarbij de oudere generatie vooral de films van de zwetende, brute en spierballen kwekende Arnold Schwarzenegger zal kennen. De eerste Predator was best legendarisch, daarna bleek het vaak troep. Tot nu! Lees de filmrecensie van Prey.

They hunt to live. It lives to hunt.
Het verhaal speelt zich af in de Comanche-natie 300 jaar geleden en is het verhaal van een jonge vrouw, Naru, een getalenteerde, sterke krijger. Naru wil graag haar vechtkunsten aan haar volk bewijzen. Die kans krijgt ze wanneer er een gevaarlijke dreiging van buitenaf komt opdagen. Deze "Predator" en Naru gaan de strijd met elkaar aan en moeten elkaar herhaaldelijk te slim af zijn.

Actrice Amber Midthunder vertolkt Naru in de film 'Prey'

Entertainment-score: 70% | IMDb ★ 7,1

"Terug naar het begin, we houden het simpel": dat moet de grote lijn geweest zijn toen de makers aan de schrijftafel zaten voor deze gloednieuwe sciencefiction-, horror- en actiefilm met een vrouwelijke hoofdrol. Actrice Amber Midthunder laat als de badass Naru haar vechtskills zien, die vooral in het tweede deel van de film indruk maken. Haar hond Sarii - die overigens in het echte leven Coco heet - steelt absoluut de show als trouwe vriend, die altijd voor Naru klaarstaat. Bovendien zien de special effects er degenlijk uit en is de sfeer die de film ademt goed uitgevoerd. Heb je heimwee naar het zweet, het bloed en de ballen van Schwarzenegger, dan wordt je toch teleurgesteld. Die tijd keert waarschijnlijk nooit meer terug. Drieënhalve ster.

Naast Amber Midthunder (Hell or High Water) zijn ook Dakota Beavers, Stormee Kipp, Dane DiLiegro (The Walking Dead), Julian Black Antelope (Hold the Dark) en Michelle Thrush (Red Snow) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Dan Trachtenberg (Black Mirror).

Vanaf 5 augustus 2022 is de film Prey te zien op Disney+. Genre: Sciencefiction, Horror, Drama. Tijdsduur: 99 minuten.