Recensie: Love in the Villa is drakerige romcom met leuke cast

Met Kat Graham (The Vampire Diaries) en Tom Hopper (The Umbrella Academy)

Vanaf 1 september is de film Love in the Villa te zien op Netflix. In de prille nazomer van 2022 scoort deze romantische komedie op Netflix de pannen van het dak en staat nu op nummer 1. Brengt deze film bruisende romantiek in het prachtige Italiaanse Verona of een rampzalige romcom die we snel vergeten zijn? Lees hier de filmrecensie van Love in the Villa.

Bella Italia!
Een jonge vrouw Julie Hutton genaamd, maakt een reis naar het romantische Verona, Italië, na een relatiebreuk, maar ontdekt dat de villa die ze had gereserveerd dubbel was geboekt en dat ze haar vakantie moet delen met een cynische Britse man.

Actrice Kat Graham (Julie Hutton) en Tom Hopper (Charlie Fletcher) in de film 'Love in the Villa'

Beoordeling van Gids.tv: ★½

Entertainment-score: 49% | IMDb ★ 5,4

De hopeloze romantici gaan zeker genieten van Love in the Villa onder het beroemde balkon van Julia, waar tragedie en liefde samen komen. Zeker als hoofdpersonage Julie (Kat Graham) de Charlie (Tom Hopper) ontmoet in een dubbel geboekte villa. De knappe acteurs doen wat ze kunnen maar is het ook echt leuk? De slapstick humor is soms tenenkrommend en alle clichématige homo's en Italianen die voor de komedie moeten zorgen slaan bijna altijd de plank mis. Originaleit is bovendien ver te zoeken in een verhaal wat brutaal gejat lijkt te zijn van de film Letters to Juliet uit 2010. Iedereen kent de clichés, zoals een grote misverstand, je koffers verliezen en een waardeloze ex: een romcom maken lijkt op die manier wel heel makkelijk. Echter laat deze productie zien dat er toch iets meer voor nodig is. Anderhalve ster.

Naast Kat Graham (How It Ends) en Tom Hopper (Hitman's Wife's Bodyguard) zijn ook Sean Amsing (Noelle) en Laura Hopper (The Umbrella Academy) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Mark Steven Johnson (When in Rome).

Vanaf 1 september 2022 is de film Love in the Villa te zien op Netflix. Genre: Romantiek, Komedie. tijdsduur: 113 minuten.