Recensie: in Magic Mike's Last Dance gaat Mike Lane 'droogneuken' in brave finale

Met Channing Tatum en Salma Hayek

Vanaf 9 februari is de film Magic Mike's Last Dance te zien in de bioscoop. De opening met een heuse droogneukscène van Channing Tatum (42) en Salma Hayek (56) is een hoogtepunt, maar daarna duikt de temperatuur snel onder nul. Lees hier de filmrecensie van Magic Mike's Last Dance.

The final tease
Nadat een zakelijke deal vast loopt en hij geen cent meer op zak heeft, werkt Mike Lane in Florida als barman. Na een pauze besluit hij echter weer het danspodium op te gaan nadat een zeer rijke socialite hem naar Londen lokt met een aanbod dat Mike niet kan weigeren. Met alles op het spel, nadat Mike ontdekt wat ze werkelijk van plan is, moet hij een groep van nieuwe, knappe dansers in vorm krijgen. Gaat dit hem lukken?

Actrice Salma Hayek (Maxandra Mendoza) en Channing Tatum (Mike Lane) in de film 'Magic Mike's Last Dance'

Entertainment-score: 50% | IMDb ★ 5,8

Waar zijn de bloedhete acteurs Joe Manganiello, Matt Bomer, Kevin Nash en Alex Pettyfer gebleven? In deze finale zien we deze woestaantrekkelijke mannen héél even terug op de iPad, maar in de rest van de film moeten we het doen met een Channing Tatum in topvorm. Het verhaal is zo dun, dat we het vermoeden hebben dat regisseur Steven Soderbergh, die we met films als Erin Brockovich en het recente Kimi (lees onze recensie) toch redelijk hoog hebben zitten, dit expres doet. Deze film heeft niet alleen op het beeld, maar ook qua script bijzonder weinig om het lijf. De chemie tussen Tatum en Salma Hayek voelen we niet en al met al blijft er dan bijzonder saaie film over. Een brave productie,met veel dansende mannen, die zo af en toe het shirt uit doen. Eeuwig zonde, want eigenlijk zit je te wachten op een beleving die je stoutste erotische dromen overstijgt. Die droom blijft uit. Twee sterren.

Naast Channing Tatum (Logan Lucky) en Salma Hayek (Hitman's Wife's Bodyguard) zijn ook onder andere Ayub Khan-Din (Agatha Christie's Poirot) en Alan Cox (The Dictator) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Steven Soderbergh (Magic Mike).

Vanaf 9 februari is de film Magic Mike's Last Dance te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: romantiek, drama, komedie. Tijdsduur: 112 minuten.