Recensie: Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves is vuurwerk van special effects en cast

Met Chris Pine, Michelle Rodriguez, Regé-Jean Page en Hugh Grant

Vanaf 30 maart is de film Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves te zien in de bioscoop. Het blijft altijd spannend als een game (of in dit geval: een bordspel) wordt verfilmd. We kunnen gelukkig opgelucht ademhalen: mensen die het spel niet kennen kunnen alsnog hun zwaard, toverdrank en spreuk pakken. Lees hier de filmrecensie van Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves.

Who needs heroes when you have thieves?
Een charmante dief Edgin en een bende avonturiers wagen zich aan een spectaculaire overval om een verloren relikwie te stelen. Maar als ze de verkeerde mensen tegen zich in het harnas jagen, loopt alles enorm uit de hand. Gebaseerd op de beroemde roleplaying game.

Justice Smith, Sophia Lillis, Chris Pine en Michelle Rodriguez in de film 'Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves'

Entertainment-score: 79% | IMDb ★ n.n.b

In het jaar 2000 was de film Dungeons & Dragons een flop in de bioscopen: deze peperdure productie werd beoordeeld met een zeer magere IMDb-score van 3,6. De vloek van de slechte gameverfilmingen werd eigenlijk pas opgeheven met de topserie The Last of Us, wat recent een groot succes werd. Regisseurs John Francis Daley en Jonathan Goldstein (Game Night) hebben het lef om het ook te proberen en dat doen ze met redelijk succes. Naast geweldige rollen voor onder andere Chris Pine en Hugh Grant is er ook een hilarische cameo voor Bradley Cooper. Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves is vooral groot popcornvermaak met een mager verhaal. Gelukkig is de draak dik genoeg om het verhaal te redden. Vier sterren.

Naast Chris Pine (Don't Worry Darling) zijn ook Michelle Rodriguez (Fast & Furious 9), Regé-Jean Page (Bridgerton), Justice Smith (Pokémon: Detective Pikachu), Sophia Lillis (Stranger Things), Chloe Coleman (65), Daisy Head (The Sandman) en Hugh Grant (The Gentlemen) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door John Francis Daley en Jonathan Goldstein (Game Night).

Vanaf 30 maart 2023 is de film Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: avontuur, actie, fantasie. Tijdsduur: 134 minuten.