Filmrecensie: Hotel Transylvania 3

Filmrecensie: Hotel Transylvania 3
Dracula en familie op luxe cruisevakantie

Aankomende donderdag gaat de gloednieuwe 3D-animatiefilm Hotel Transylvania 3 van Sony Pictures Animation in première in de Nederlandse bioscopen. Sony is bekend van animatiefilms zoals Het Regent Gehaktballen en Surf's Up. De vraag is natuurlijk: halen ze het niveau van andere grote animatiestudios? Lees hier de filmrecensie van Hotel Transylvania 3.

All aboard!
Het leven van Dracula en de monsters in het monsterhotel gaat niet altijd over rozen. Hard werken is aan de orde van de dag in het super luxe resort in Transsylvanië. Daarom trakteert Marvis (dochter van 'Drac') de rest op een mega luxe cruiseschip-reis om eens lekker uit te rusten. Wat begint als een heerlijke zonnige vakantie slaat al snel om in een nachtmerrie wanneer Dracula valt voor de charmes van de mysterieuze cruisekapitein Ericka. Zij draagt een geheim mee dat het einde kan betekenen voor de monsterfamilie.

:article:img

Het leukste van animatiefilms is als volwassenen ook anderhalf uur genieten van de film, net zoals de kinderen. Ter vergelijking: dit deden Up en Coco van Pixar studios bijvoorbeeld fenominaal. Hier scoort Hotel Transylvania 3 matig. Dit komt vooral door de drukke tekenstijl, het niet uitwerken van personages en een dun verhaaltje. Buiten het feit dat de monsters ook in dit deel best grappig zijn, slaan sommige grappen volledig dood.

:article:img

Zingende Octopus
Vooral kinderen vinden het vakantietripje van Dracula en zijn vrienden geweldig en dat is ook wat waard. Met super leuke muziek van onder andere Bruno Mars wordt het tweede deel absoluut wat beter, en zijn sommige animaties ook mooier gemaakt. Met name de actie-scènes, zoals een enorm kasteel met discotheek dat uit de zee tevoorschijn komt, zien er goed uit. In de Nederlandse versie zingt Jan Versteegh de sterren van de hemel als gigantische octopus. Dit derde deel is voor kinderen vooral een groot monsterlijk feest.

Voor de orginele Amerikaanse versie zijn stemmen te horen van Adam Sandler (Zookeeper) en Selena Gomez (The Big Short). Voor de Nederlandse versie zijn de stemmen ingesproken door Charly Luske (Costa!), Tygo Gernandt (Michiel de Ruyter), Paul Groot (Home) en Ilse Warringa (Onze Jongens). De regie is voor Genndy Tartakovsky (Popeye).

Hotel Transylvania 3 is vanaf 25 juli te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Animatie, Comedy, Familiefilm, Kinderfilm. Tijdsduur: 97 minuten. Bekijk hier de trailer van de film.

Meer actueel TV-nieuws