Recensies van 300

SD Huren € 3.99
HD Huren € 3.99
Streamen € 9,99 per maand

300 TRAILER

Bekijk hier de trailer van 300

300 SYNOPSIS

300 is een Amerikaanse actie- en oorlogsfilm uit het jaar 2006. De film is gebaseerd op een strip van Frank Miller en Lynn Varley. Die strip is op zijn beurt gebaseerd op de film The 300 Spartans uit 1962. Deze productie is geregisseerd door Zack Snyder (Bekend van 'Man of Steel'). Met Gerard Butler, Lena Headey en David Wenham in de hoofdrol.

In 480 v. Chr. stuurt de Perzische koning Xerxes zijn gigantische leger naar Griekenland om stad voor stad het land te veroveren. Leonidas, de koning van Sparta, moet echter niets van Xerxes hebben. Helaas denken sommige politici hier anders over. Zij willen een deal met de Perzen sluiten. Leonidas trekt hierdoor noodgedwongen ten strijden met slechts 300 van zijn beste soldaten. De sluwe koning heeft de perfecte plek gevonden om tegen de enorme overmacht van Xerxes te vechten. De Spartanen wachten hen op in de nauwe pas van Thermopylae.

Na de revolutionaire en succesvolle bewerking van Frank Millers 'Sin City' door Robert Rodriguez, was het slechts aftellen tot de volgende graphic novel van Miller verfilmd zou worden. '300' is Zack Snyders tweede film. Zijn eerste, 'Dawn of the Dead', was een prima te verteren remake van de horrorklassieker uit 1978. De sets van '300' komen net als bij 'Sin City' volledig uit de computer. De acteurs zijn echter van vlees en bloed. En aangezien de legendarische 300 Spartanen geen bierbuikjes hadden, moesten de acteurs maandenlang in training om die perfecte 'six-pack' te krijgen. Uiteindelijk won deze film maarliefst negen filmprijzen, waaronder Saturn Awards voor beste regisseur en beste actiefilm, een Satellite Award voor beste visuele effecten en een Taurus World Stunt Award in de categorie 'beste gevecht' voor een massale veldslag tussen de Spartanen en de Perzen.