Recensie: dramafilm A Life Ahead met iconische filmster Sophia Loren

Mooi verhaal en prachtig drama

Sinds 13 november staat de film A Life Ahead (Italiaanse titel: La vita davanti a sé) op Netflix. De film bevat een grote verrassing: de 86-jarige Sophia Loren, één van de populairste en meest bewonderde filmsterren aller tijden, komt weer in actie. A Life Ahead vertelt het verhaal van Madame Rosa. Zij neemt een 12-jarige Senegalese jongen in huis die haar onlangs heeft beroofd. Lees hier de filmrecensie van A Life Ahead.

Gids.tv bekijkt als eerste alle nieuwe films in de bioscoop en on-demand. Lees hier al onze serie- en filmsrecensies.

De Schuilplaats
Madame Rosa (Sophia Loren) ontfermt zich over de Senegalese jongen Momo (Ibrahima Gueye), die net als haar gebukt gaat onder een traumatisch verleden. Rosa is een overlevende van de Holocaust en voormalig prostituee en ze runt nu een opvang voor kinderen die nergens anders terecht kunnen. Momo (Ibrahima Gueye) vindt het lastig om zich aan te passen aan het ongebruikelijke huishouden. Dat zorgt voor de nodige hevige conflicten, maar langzaam groeien de twee eenlingen steeds meer naar elkaar toe.

Actrice Sophia Loren en Ibrahima Gueye in de film 'A Life Ahead'

Beoordeling door Gids.tv: ★★★½
A Life Ahead is gebaseerd op het boek La vie devant soi van Roman Gary, waar in het jaar 1977 al een verfilming van verscheen (met Simone Signoret als Madame Rosa). Regisseur Edoardo Ponti volgt het originele verhaal in grote lijnen. Het belangrijkste wapenfeit van de film is natuurlijk de terugkeer van Sophia Loren, ster uit de gouden jaren van de film, die anno 2020 'gewoon' op Netflix te zien is. Bewonderingswaardig en moedig. De film valt soms wat in herhaling, maar al met al biedt het een boeiend en hartverwarmend verhaal over zorg en liefde, met twee eenzame zielen die elkaar weten te vinden. Als je een fan bent van diva en filmster Sophia Loren, dan mag je dit niet missen. Drieënhalve ster.

Naast Sophia Loren (Grumpier Old Men) en Renato Carpentieri (Ride) zijn ook Ibrahima Gueye en Abril Zamora (Vis a Vis) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Edoardo Ponti (Between Strangers).

A Life Ahead (Italiaanse titel: La vita davanti a sé) is vanaf 13 november 2020 op Netflix te zien. Genre: Drama. Tijdsduur: 94 minuten. IMDb-score: 7,0.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: dramafilm A Life Ahead met iconische filmster Sophia Loren of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: