Filmrecensie: Molly's Game

Filmrecensie: Molly's Game
Jessica Chastain is 'The Poker Princess'

Molly's Game is een film gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Het boek van Molly Bloom met de langste titel ooit: Molly's Game: From Hollywood's Elite to Wall Street's Billionaire Boys Club, My High-Stakes Adventure in the World of Underground Poker, stopt waar de film verder gaat. Gids.tv heeft de film gezien en hier lees je de recensie.

De film begint in Molly Blooms studietijd, waar ze op het punt staat geselecteerd te worden als talentvolle skiester voor de Olympische Spelen. Haar dominante vader (Kevin Costner) en hanteert een strenge opvoeding. Tijdens een belangrijke skiwedstrijd slaat ze door een lullig dennentakje over de kop en moet jarenlang revalideren. Het einde van haar sportcarrière vormt de basis van haar wilskracht en doorzettingsvermogen.

Na haar revalidatie verhuist Bloom naar Los Angeles om daar aan de slag te gaan als serveerster. Door haar opvallende verschijning en stoere houding, belandt ze in de pokerwereld. Al snel organiseert ze zelf zeer exclusieve pokertoernooien. De film laat dit niet direct zien, maar naast rijke zakenmannen en miljardairs behoorde ook acteurs als Ben Affleck, Tobey Maguire en Leonardo DiCaprio tot haar gasten. Als uiteindelijk een zakenman miljoenen dollars verliest aan de pokertafel van Molly, krijgt de FBI lucht van haar toernooien, Dit leidt tot haar arrestatie. Ze wordt geholpen door strafrechtadvocaat Charlie Jaffey (Idris Elba) die in de rechstzaal de boel moet redden met zijn pokerface.

Nette versie
De scriptschrijver Aaron Sorkin, bekend van The Social Network en The West Wing, maakt hier zijn regiedebuut. Met veel dialogen heb je last om de ondertiteling bij te houden, want er wordt veel gezegd in Molly's Game. Dit kan voor de luie bioscoopganger een probleem zijn. Thema's als het gebruik van drank en drugs passeren kort de revue, waardoor het lijkt of dit een nette en Amerikaanse versie is van wat er in werkelijkheid is gebeurd. Zelfs de Playboy Playmates, die door Bloom werden ingehuurd om de pokerfeestjes op te leuken, waren braaf en slim.

Sterke vrouwenrollen zijn zeldzaam in Hollywood, maar Chastain laat als Bloom zien dat intelligent zijn absoluut samen gaat met hoge hakken en jurkjes met een te diep decolleté. De IMDb-score van deze film is een 7,7.

Molly's Game is vanaf 26 december te zien in de bioscoop. Tijdsduur: 141 minuten. Genre: Biografie, Drama. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Tags: vrouwen, olympische spelen, arrestatie, revalideren, drugs, biografie, los angeles, trailer, poker, hollywood, leonardo dicaprio, fortuin, miljardairs, revalidatie, boek, the west wing, ben affleck, kevin costner, tobey maguire, underground, vader, idris elba, the social network, probleem, game, drama, imdb, filmrecensie