Filmrecensie: The Commuter
Liam Neeson gevangen in een crimineel complot

Al eerder gaf Taken-acteur Liam Neeson aan dat hij zou stoppen met actiefilms. De inmiddels 65-jarige acteur kon het toch niet laten om in The Commuter verzekeringsverkoper Michael Woolrich te spelen. Een doodnormale man en gelukkig getrouwd. Op een slechte dag komt hij in de trein een mysterieuze dame tegen die hem een hypothetisch voorstel doet. Zou Michael met een kleine inspanning, die grote invloed voor velen heeft, heel veel geld willen verdienen? Gids.tv zag de film The Commuter en je leest hier de recensie.

Michael Woolrich reist al tien jaar lang van zijn huis naar zijn werk en kent de forensen met wie hij in de trein zit al vrij goed. Woolrich heeft weinig geld op zijn bankrekening en zoonlief wil beginnen aan een dure studie. Een mysterieuze vrouw biedt hem aan om snel veel geld te verdienen. Het enige wat hij moet doen is een tas zoeken met gestolen spullen van een medereiziger met de bijnaam 'Prynne'. De opdracht die hij uit moet voeren zou niet misstaan in het programma Wie is de mol. Als Michael de regels overtreedt, zouden zijn vrienden en familie in gevaar zijn. Wanneer Michael de eerste aanwijzing in de trein heeft gevonden, realiseert hij zich dat hij is betrokken bij een crimineel complot.

Het wordt een lange treinreis, waar elk treinstation er een te veel is. De regisseur Jaume Collet-Serra, die ook verantwoordelijk is voor de films The Shallows en Non-Stop, haalt brutaal elementen uit Speed en Source Code. Deze film is een herhaling van zetten en je denkt vaak dat je dit al eens gezien hebt. De actie en geluidseffecten zitten nog best aardig in elkaar en vechtscènes met Liam Neeson zijn best intens. Dit zijn echter wel korte momenten waardoor deze B-film toch een overbodige in zijn genre blijkt te zijn. Naarmate het einde nadert ontspoort de boel letterlijk en figuurlijk. Misschien is deze film beter af om te kijken op een regenachtige zondagmiddag thuis op de bank, want dan is deze treinreis hoogstwaarschijnlijk nog spannend. De IMDb-score van deze film is een 6.5.

The Commuter is vanaf 11 januari te zien in de bioscoop. Tijdsduur: 105 minuten. Genre: Mysterie, Thriller. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Tags: CRIMINEEL, TREIN, COMPLOT, FILM, REGISSEUR, TREINSTATION, ONTSPOORD, BIOSCOOP, THRILLER, VOORSTEL, MYSTERIE, BANKREKENING, GETROUWD, GELD, LIAM NEESON, VERA FARMIGA, SOURCE CODE, NON STOP, FAMILIE, IMDB, FILMRECENSIE