Filmrecensie: Father Figures

Filmrecensie: Father Figures
Ed Helms en Owen Wilson op zoek naar hun vader

Je zou het door hun uiterlijk niet snel zeggen, maar Peter Reynolds (Ed Helms) en Kyle Reynolds (Owen Wilson) zijn tweeling. Peter is een normale en bijna saaie dokter, zijn extraverte broer Kyle heeft een goed inkomen door het verkopen van een barbequesaus-etiket. Door miljoenen potjes saus te verkopen gaat het hem voor de wind. Op het moment dat hun moeder Helen (Glenn Close) opnieuw gaat trouwen, komen ook de broers weer bij elkaar. De tweeling zit echter al jaren met de vraag wie hun vader is. Gids.tv heeft de film Father Figures gezien, en hier lees je de recensie.

Voor de broers mist een groot puzzelstuk als het gaat om hun vader en vooral Peter heeft hier grote moeite mee. Helen heeft altijd verteld dat hun vader overleden was toen zij heel jong waren. Als Peter woedend wordt op zijn moeder komt het hoge woord er uit. In de jaren '70, toen de broers werden verwekt, was er veel drank- en drugsgebruik en maakte het ook niet zoveel uit met wie je het bed deelde. Zo vertelt Helen dat ze met de beroemde footballspeler Terry Bradshaw geweest is en direct springt de tweeling in het vliegtuig om hun vader te ontmoeten. De zoektocht 'Who's your Daddy' is begonnen. Hiermee begint een soort roadtrip door Amerika, in de hoop hun echte vader te vinden.

De sterrencast voor de film Father Figures liegt er niet om. Met acteurs als Ed Helms, Owen Wilson, Oscar-genomineerde Glenn Close (Guardians of the Galaxy) en J.K. Simmons (Whiplash), staat dit normaal gesproken voor groot vuurwerk op het witte doek. Dit is helaas niet het geval. Ook is de trailer misleidend, waarbij je soms best in de lach schiet. Maar als je de film ziet dan blijkt dat alle grappen in de twee minuten durende trailer zitten. Uiteindelijk blijkt dat er vrij weinig overblijft dan twee kibbelende broers die zich gedragen als kleine kinderen in een saai avontuur op zoek naar hun vader. Met een anti-climax op het einde van de film.

Natuurlijk ligt het niet alleen aan de cast van deze film. Ook de dialogen en het script met een flauw verhaal helpen niet mee om dit tot een succes te maken. De 47-jarige Lawrence Sher werkte vooral als cameraman mee aan films als The Hangover en War Dogs. Met deze Father Figures maakt hij zijn debuut als regisseur. Maar hij kan beter maar weer de camera pakken, want regisseren is toch een beetje een verloren zoektocht. Father Figures is een mislukte film geworden met een vleugje drama op het einde. Het bioscooppubliek verdient absoluut beter. De IMDb-score voor deze film is een 4,9.

Father Figures is vanaf 18 januari te zien in de bioscoop. Tijdsduur: 113 minuten. Genre: Comedy. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Geef hieronder je commentaar op Filmrecensie: Father Figures of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: