Recensie: muziekdocu Billie Eilish: The World's a Little Blurry is fascinerend

Transparant kijkje in het leven van superster

Vanaf 26 februari staat de documentaire Billie Eilish: The World's a Little Blurry op Apple TV+. Je bent 18 jaar, onzeker, zangeres, danseres, bijzonder creatief en wereldberoemd. Met een lengte van bijna 2,5 uur zou bijna elke muziekdocumentaire te lang zijn, maar naar dit bijna historische document blijf je ademloos kijken. Lees hier de filmrecensie van Billie Eilish: The World's a Little Blurry.

Van onzekere tiener naar superster
Deze docu laat zien hoe de singer-songwriter Billie Eilish op jonge leeftijd een wereldwijde superster werd. Het biedt een zeer intieme blik op de reis van deze tiener, terwijl ze probeert zich staande te houden op het podium en thuis. Rondom haar drukke tours is ze bezig met het schrijven en opnemen van het debuutalbum 'When we all fall asleep, where do we go', in de kleine slaapkamer van haar broer Finneas.

Beoordeling van Gids.tv: ★★★★½
Met haar waanzinnige wereldhit Bad Guy (videoclip hierboven) was de beer los: De sterrenstatus van Billie Eilish is een feit. In deze bijzonder muziekdocu zie je hoe een getroebleerde tiener uitgroeit naar een superster. De vaak hysterische fans, het slopende touren, het proces van liedjes schrijven en maken, haar bijzondere band met haar broer en ouders, maar ook de eenzaamheid van dit bijzondere talent komen voorbij. Dichterbij een superster van dit formaat kan je niet komen. IJzersterk en kippenvel gegarandeerd. 4,5 ster.

Naast Billie Eilish zijn ook Ariana Grande, Justin Bieber, Katy Perry en Orlando Bloom te zien in deze documentaire. Deze productie is geregisseerd door R.J. Cutler (Belushi).

Vanaf 26 februari is de documentaire Billie Eilish: The World's a Little Blurry te streamen op Apple TV+. Genre: Documentaire, Muziek. Tijdsduur: 140 minuten. IMDb-score 7,9.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: muziekdocu Billie Eilish: The World's a Little Blurry is fascinerend of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: