Recensie: Awake brengt chronische insomnia, dood en verderf, en chaos op Netflix

Thriller en sciencefiction met Gina Rodriguez en Ariana Greenblatt

Vanaf 9 juni is de film Awake op Netflix te zien. Voor wie zin heeft in een apocalyptische thriller met groot slaaptekort is dit misschien een goede keuze op Netflix. Waarschuwing: bij de eerste gaap is je bed misschien een beter idee. Lees hier de filmrecensie van Awake.

Jill, Noah en Matilda
Door een wereldwijde rampzalige gebeurtenis wordt alle elektronica uitgeschakeld en verliest de mens zijn vermogen om te slapen. De dochter van Jill, een voormalige soldate die een getroebleerd verleden met zich meedraagt, kan weleens de oplossing zijn tot het vinden van een geneesmiddel. Terwijl de wereld in grote chaos vervalt poogt Jill haar dochter veilig onder te brengen alvorens ze zelf gek wordt.

Actrice Gina Rodriguez in de film 'Awake'

Beoordeling van Gids.tv: ★★½
Door een zeer indrukwekkende cast, met onder anderen Gina Rodriguez (Deepwater Horizon), Frances Fisher (Titanic) en Jennifer Jason Leigh (The Hateful Eight), zou je misschien zeggen: dat komt helemaal goed. Dat is ten dele waar, want soms wordt de spanning - denk aan de autocrash-scène - flink opgevoerd. Helaas levert het verhaal meer vragen dan antwoorden op. De belangrijke vraag waarom niemand meer kan slapen en de oorzaak van de stroomstoring worden vluchtig afgedaan. Het langdradige middenstuk gooit toch wat roet in het eten, en bij sommigen vallen de oogleden langzaam maar zeker dicht. Wie wakker schrikt zal een thriller zien die we snel weer vergeten zijn. Tweeënhalve ster.

Naast Gina Rodriguez (Annihilation) en Ariana Greenblatt (Love and Monsters) zijn ook Barry Pepper (Maze Runner: The Death Cure), Frances Fisher (Masters of Sex), Jennifer Jason Leigh (Dolores Claiborne), Finn Jones (Game of Thrones) en Lucius Hoyos (This is the Night) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Mark Raso (Kodachrome).

Vanaf 9 juni 2021 is de film Awake te streamen op Netflix. Genre: Thriller, Sciencefiction, Drama. Tijdsduur: 96 minuten. IMDb-score: 6,5.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Awake brengt chronische insomnia, dood en verderf, en chaos op Netflix of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: