Recensie: In Netflix-film How I Became a Superhero kan iedereen een superheld worden

Met Pio Marmaï, Vimala Pons en Leïla Bekhti

Vanaf 9 juli staat de film How I Became A Superhero op Netflix. Gebaseerd op een goed ontvangen boek - geschreven door Gérald Bronner - gooit streamingdienst Netflix deze Franstalige superheldenfilm in de strijd om het Amerikaans Marvel en DC zand in de ogen te strooien. Maar lukt deze aanval? Lees hier de filmrecensie van How I Became a Superhero.

In de huidige samenleving worden superhelden niet meer als uitzonderlijk gezien en zijn deze perfect geïntegreerd in de maatschappij. Eenieder kan superkrachten verkrijgen door middel van een bijzondere substantie die alom voorhanden is. Door vele verkeerde en gevaarlijke voorvallen wordt een onderzoek gestart om het gebruik van het middel een halt toe te roepen.

Acteur Pio Marmaï in de film 'How I Became a Superhero'

Het blijft natuurlijk een uitdaging om een superheldenfilm te maken op het niveau dat Marvel aan kan tikken. Regisseur Douglas Attal maakt zijn regiedebuut met een aardige film, die jammer genoeg nergens in uitblinkt. In de film, met als originele titel Comment Je Suis Devenu Super Heros, volgen we twee politieagenten (prima gespeeld door Pio Marmaï en Vimala Pons) die met (hoe kan het ook anders) tegenzin een duo vormen. Alle clichés worden uit de kast getrokken, de grootschalige actie blijft uit en de special effects zijn wisseld van kwaliteit. Toch blijf je kijken hoe dit Baantjer-achtige superheldenverhaal afloopt. Twee sterren.

Naast Pio Marmaï (En liberté!) en Vimala Pons (Elle) is ook Leïla Bekhti (The Eddy) in deze film te zien. Deze productie is het regisseur-debuut voor Douglas Attal.

Vanaf 9 juli 2021 is de film How I Became a Superhero te streamen op Netflix. Genre: Actie, Avonturen, Drama. Tijdsduur: 97 minuten. IMDb-score: 5,9.