Recensie: Space Jam: A New Legacy is enorme reclamespot Warner Bros., vooral voor kids

Met LeBron James, Bugs Bunny en vele anderen

Vanaf 14 juli draait Space Jam: A New Legacy in de Nederlandse bioscopen. In 1996 was de film Space Jam een dikke hit in de bioscoopzalen wereldwijd. Destijds met de Amerikaans basketbalspeler Michael Jordan en de Looney Tunes in de hoofdrol. Gaat de hedendaagse basketballegende LeBron James dit overtreffen? Lees hier de filmrecensie van Space Jam: A New Legacy.

Tunes versus Goons
LeBron James wordt samen met zijn zoon Dom gevangengezet in een digitale wereld door een valse AI (artificiële intelligentie). Om te ontsnappen, moet LeBron zorgen dat hij met Bugs Bunny, Lola en Tweety - en de rest van de chaotische bende - een basketbalwedstrijd wint van de digitale kampioenen van de AI. De Tunes nemen het op tegen de Goons, een team van ongekend sterke profspelers. Nog nooit heeft er voor LeBron zoveel op het spel gestaan.

LeBron James en Tweety in de film 'Space Jam: A New Legacy'

Beoordeling van Gids.tv: ★½
Laten we beginnen met de mededeling dat vooral kinderen gaan genieten van deze over-de-top rollercoaster ride, met de nostalgische Looney Tunes in de hoofdrol. Het is grappig dat alle animatievormen die we door de jaren heen zagen de revue passeren, van ouderwetse cartoons tot 3D-animatie. Space Jam: A New Legacy is echter vooral een reclamespot voor Warner Bros. Er zijn verwijzingen naar een hele rits films: van Harry Potter en The Matrix tot de hitserie Game of Thrones en Mad Max: Fury Road. Het maakt van deze productie een rommeltje. Voor volwassenen is er niet veel te genieten, in een matig en nagenoeg identiek verhaal, er is weinig te lachen (het levert af en toe een glimlach op) en het zorgt vooral voor heimwee naar het eerste deel. Anderhalve ster.

Naast LeBron James (Smallfoot) en Don Cheadle (Avengers: Endgame) zijn ook Cedric Joe (Modern Family) en Sonequa Martin-Green (The Walking Dead) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Malcolm D. Lee (Night School).

Vanaf 14 juli 2021 is Space Jam: A New Legacy in de Nederlandse bioscopen te zien. Genre: Animatie, Avontuur, Komedie. Tijdsduur: 115 minuten. IMDb-score 3,9.