Recensie: in Luizenmoeder - De film zorgt juf Ank voor lach en traan tijdens grote crisis

Voor echte fans een feestje

Vanaf 28 juli is de Luizenmoeder - De film te zien in de Nederlandse bioscopen. Met meer dan 5 miljoen kijkers waren de twee seizoenen van De Luizenmoeder een instant succes op de Nederlandse televisie. Actrice, bedenker en maker Ilse Warringa zal nóg trotser zijn nu ze, als kers op de taart, een bioscoopfilm op het witte doek tovert. Lees hier de recensie van Luizenmoeder - De film.

Hallo allemaal...
Op basisschool De Klimop stapelen de problemen zich op. Na het wegvallen van directeur Anton proberen juf Ank en haar collega’s de school weer op de rails te krijgen, maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Er is onderbezetting, de coronacrisis heeft alles op scherp gezet en de ouders zijn nog veeleisender dan voorheen. Met een groot themafeest voor de deur komen alle onderhuidse spanningen bovendrijven.

André Dongelmans en Rop Verheijen in de 'Luizenmoeder - De film'

Het is natuurlijk een fantastisch weerzien met de cast van De Luizenmoeder. In deze film zijn de leukste verhaallijnen voor juf Ank (Ilse Warringa), de hysterische Nancy (Bianca Krijgsman) en juf Helma (Leny Breederveld), met echte liefde in het verschiet en natuurlijk stiekem roken in de klas. Groot gemis is directeur Anton (vertolkt door Diederik Ebbinge), al wordt dit in de film toch goed opgelost met nieuwe karakters. Helaas, ook voor De Luizenmoeder werkt de serie beter dan de film. Door de lengte van de film - een kleine twee uur - blijft de humor niet altijd even goed, en op een gegeven moment voert het drama zelfs de boventoon. Deze film is echt bedoeld voor de fans, die het meest zullen genieten. Twee sterren.

Naast Ilse Warringa (Niks vreemds aan) zijn ook Leny Breederveld (Vliegende Hollanders), Bianca Krijgsman (De slag om de Schelde), Jennifer Hoffman (Mannen van Mars) en Beppie Melissen (Kapsalon Romy) te zien in Luizenmoeder - De film. Deze film is geregisseerd door Ilse Warringa en Jan Albert de Weerd.

Vanaf 28 juli 2021 is de Luizenmoeder - De film te zien in de bioscopen. Genre: Komedie. Tijdsduur: 108 minuten. IMDb-score: 6,3.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: in Luizenmoeder - De film zorgt juf Ank voor lach en traan tijdens grote crisis of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: