Recensie: Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed over legendarische tv-schilder

Prachtig landschap in 28 minuten, in shockerende docu met inktzwarte rand

Vanaf 25 augustus is de documentaire Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed te zien op Netflix. Onderwerp is de beroemde Amerikaanse tv-schilder Bob Ross, die in 28 minuten met schijnbaar makkelijke verfstrepen een beeldschoon landschap op zijn schilderij toverde. Zijn donkere verhaal over vreemdgaan, hebzucht, geld en macht is minder bekend. Lees hier de filmrecensie Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed.

The Joy of Painting
Bob Ross maakte miljoenen mensen blij als 's werelds beroemdste kunstleraar. Deze docu laat de productieve landschapskunstenaar en presentator van 'The Joy of Painting' zien, en zijn grote nalatenschap. Maar een strijd om zijn zakenimperium wierp een schaduw over zijn vrolijke bomen. Een leven vol grote hoogtepunten maar ook dramatische diepe dalen.

Televisieschilder Bob Ross in de documentaire 'Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed'

Naast Rembrandt van Rijn en Pablo Picasso zou Bob Ross zomaar de beroemdste schilder aller tijden kunnen zijn en hij wordt alsmaar bekender. Zijn YouTube kanaal heeft inmiddels 4,7 miljoen abonnees en telt bijna een half miljard views. Handelsmerken waren zijn rustgevende stem, bijzondere talent en positieve levenslessen. Toch pakken donkere wolken zich samen als zijn voormalige zakenpartner Annette Kowalski en Ross' zoon Steve vechten om zijn naam. Een verhaal vol hebzucht, plagiaat, vreemdgaan, verdriet en dodelijke ziekte passeert de revue. Een typisch Amerikaanse documentaire, waarin je het beeld van Bob Ross toch ernstig ziet vertroebelen door sommige mensen om hem heen. Drie sterren.

Naast Bob Ross zie je ook zijn zoon Steve Ross aan het woord. Deze documentaire is geregisseerd door Joshua Rofé (Lost for Life).

Vanaf 25 augustus is Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed te zien op Netflix. Genre: Documentaire. Tijdsduur: 92 minuten. IMDb-score 6,8.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed over legendarische tv-schilder of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: