Recensie: Queenpins is krankzinnige misdaadkomedie met leuke cast

Met Kirby Howell-Baptiste, Kristen Bell, Vince Vaughn en Paul Walter Hauser

Sinds 16 september is de film Queenpins te zien in de Nederlandse bioscopen. Het verhaal is gebaseerd op waargebeurde feiten die haast te krankzinnig voor woorden zijn. Twee vrouwen weten binnen no time veertig miljoen dollar binnen te harken met kortingsbonnen (coupons). Een Robin Hood-actie of zware criminaliteit? Lees hier de filmrecensie van Queenpins.

"Couponing goes criminal"
Het verhaal gaat over de beste vriendinnen Connie en JoJo. Zij zijn de ware coupon-queens: ze proberen hun torenhoge rekeningen weg te werken door met kortingsvouchers geld te besparen op boodschappen. Om de inkomsten in een hogere versnelling te krijgen, zetten ze een ingenieus coupon-kartel op en slagen ze erin supermarktketens voor ruim veertig miljoen dollar op te lichten. Maar terwijl de bankrekeningen van de dames snel volstromen en hun club intussen uit miljoenen leden bestaat, komen ze in het vizier van de politie.

Actrice Kristen Bell (Connie Janikowski) en Kirby Howell-Baptiste (JoJo) in de misdaadkomedie 'Queenpins'

Het bizarre verhaal heeft wat weg van het ijzersterke Catch Me If You Can uit 2002. Dat niveau haalt Queenpins niet, maar vermakelijk is het allemaal wel. De film is bij vlagen hilarisch, bijvoorbeeld wanneer Connie (Kristen Bell) in de supermarkt 122 dollar korting krijgt bij een lading ontbijtgranen, met een zeer droge medewerker achter de kassa. Queenpins weet niet helemaal wat het wil zijn. Misdaad, komedie, drama of toch maatschappijkritisch? Ook komt deze film beter tot zijn recht thuis op de bank, want voor actieliefhebbers valt er weinig te genieten. Drie sterren.

Naast Kristen Bell (Frozen) en Kirby Howell-Baptiste (Cruella) zijn ook Paul Walter Hauser (I, Tonya) en Vince Vaughn (Wedding Crashers) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Aron Gaudet en Gita Pullapilly (Beneath the Harvest Sky).

Vanaf 16 september 2021 is de film Queenpins te zien in de bioscoop. Genre: Misdaad, Komedie. Tijdsduur: 111 minuten. IMDb-score: 6,3.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Queenpins is krankzinnige misdaadkomedie met leuke cast of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: