Recensie: I Care a Lot is misdaadkomedie met het meest afstotelijke hoofdpersonage ooit

Met Rosamund Pike en Peter Dinklage

Vanaf 23 september is de film I Care a Lot in de Nederlandse bioscopen te zien. Hoe je het ook wendt of keert, deze misdaadkomedie met thrillerelementen zal mensen in twee kampen delen. Of je houdt ervan, of je haat het. Met wederom een droomrol voor eigenzinnige en heerlijke actrice Rosamund Pike (Gone Girl) in de hoofdrol. Lees hier de filmrecensie van I Care a Lot.

Marla Grayson
Het verhaal gaat over Marla Grayson. Zij doet zich samen met haar partner Fran voor als wettelijke voogden en lichten op deze manier oudere klanten op. Voor hun volgende opdracht hebben ze hun pijlen op de bejaarde Jennifer gericht. Deze heeft echter zelf iets te verbergen waardoor niet alles volgens plan verloopt. De problemen stapelen zich op als de dames het aan de stok krijgen met een gevaarlijke gangster.

Acteur Peter Dinklage en Rosamund Pike in de misdaadthriller 'I Care a Lot'

Regisseur J. Blakeson doet iets unieks: Hij kan jou als kijker een zeer onprettig gevoel geven. Emoties als afschuw, onsympathie en haat voeren de overtoon bij het inktzwarte hoofdpersonage, die ijzersterk vertolkt door Rosemund Pike. Je mond staat werkelijk open van sommige scenes. De cast is briljant, want naast Pike heeft Dianne Wiest een belangrijke rol en is er ook een uitstekende rol voor Game of Thrones-ster Peter Dinklage. Wie zin heeft in thriller die in de finale flink uit de bocht vliegt, zit goed. Vergeet niet: duistere en vreselijke mensen zoals Marla Grayson bestaan echt. Drieënhalve ster.

Naast Rosamund Pike (The Informer) en Peter Dinklage (The Boss) zijn ook Dianne Wiest (The Mule), Eiza González (Baby Driver), Chris Messina (Argo) en Damian Young (Ozark) in de ze film te zien. Deze productie is geregisseerd door J Blakeson (Gunpowder).

Vanaf 23 september 2021 is de film I Care a Lot te zien in de bioscopen. Genre: Misdaad, Thriller, Komedie. Tijdsduur: 118 minuten. IMDb-score: 6,3.