Recensie: In Alles op Tafel wordt een gezellig etentje een hel op aarde

Tragikomedie met onder andere Linda de Mol en Peter Paul Muller

Vanaf 4 november is de film Alles op Tafel te zien in de Nederlandse bioscopen. De champagneflessen knallen open, want de hereniging van Cheryl (Linda de Mol) en Martin Morero (Peter Paul Muller) uit Gooische Vrouwen is een feit: Wel in totaal andere rollen. Lees hier de filmrecensie van Alles op Tafel.

Zeven goede vrienden komen samen voor een gezellig etentje. Wat begint als een relaxte en leuke avond, veranderd in een nachtmerrie als iemand voorstelt een spel te spelen: iedereen legt zijn telefoon op tafel en alles wat die avond binnenkomt – sms’jes, oproepen, e-mails, Facebook-berichten – moet met de hele groep worden gedeeld. Als de berichten binnenkomen, leren ze elkaar van een hele andere kant kennen. De spanning stijgt. Welke geheimen hebben ze te verbergen en hoe goed kennen de vrienden elkaar eigenlijk?

Met onder andere Diederik Ebbinge en Waldemar Torenstra in de film 'Alles op Tafel'

Van de makers van Gooische Vrouwen komt deze Nederlandse remake van de veel geprezen Italiaanse film Perfetti Sconosciuti, een film die inmiddels al is verfilmd in twintig landen. Grote plussen zijn vooral de cast - uitblinkers zijn acteurs Ramsey Nasr en Lies Visschedijk - en een uitstekend scenario die zorgen voor een avondje venijnig ongemak, notoire vreemdgangers en lelijke misverstanden. Ook de Nederlandse verfilming heeft net zoals de andere versies een toneelmatige opzet, maar weet wel smeuïg en soms verrassend uit de kast te komen. Kortom: Één Diner. Zeven telefoons. Hoeveel geheimen? Deze film is een typisch gevalletje 'don't try this at home', maar vermakelijk is het wel. Drie sterren.

Naast Linda de Mol (April, May en June) en Peter Paul Muller (De Oost) zijn ook Lies Visschedijk (Soof 3), Diederik Ebbinge (All You Need is Love), Waldemar Torenstra (Baantjer het Begin), Eva Crutzen (Klikbeet), Aiko Beemsterboer (Luizenmoeder - De film) en Ramsey Nasr (Overspel) in deze film te zien. Deze productie is geregisseerd door Will Koopman (De K van Karlijn).

Vanaf 4 november 2021 is de film Alles op Tafel te zien in de bioscopen. Genre: Komedie, Drama. Tijdsduur: 102 minuten. IMDb-score: 6,6.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: In Alles op Tafel wordt een gezellig etentje een hel op aarde of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: