Recensie: The Trip is inktzwarte Noorse komedie in grote plas bloed

Met Noomi Rapace en Aksel Hennie

Sinds 15 oktober is de film The Trip op Netflix te zien. Een disfunctioneel stel gunt elkaar het licht in de ogen niet, maar een weekendje weg zou de liefde weer op de rails moeten krijgen. Er staat echter moord en doodslag op het programma, en onverwachte visite zorgt voor nog meer chaos, tranen en paniek... Lees hier de filmrecensie van The Trip.

Lars en Lisa
Het verhaal gaat over Lars en Lisa. Zij vormen een disfunctioneel koppel, dat naar een afgelegen blokhut trekt om de liefde voor elkaar terug te vinden. Ze hebben allebei echter stiekem duistere plannen gemaakt om de ander een kopje kleiner te maken. Voordat ze hun plannen kunnen uitvoeren verschijnen er onverwachte gasten die een veel grotere dreiging voor Lars en Lisa vormen.

Aksel Hennie en Noomi Rapace in de film 'The Trip'

Op het moment van schrijven staat deze verrassende Noorse productie, waarvan de originele titel I Onde Dager (vertaling: "In tegenspoed") luidt, in de top vijf van best bekeken films op Netflix in Nederland. The Trip vertelt een verhaal waar langzaam maar zeker zeer extreem geweld in voorkomt, compleet met afgeschoten vingers en grasmaaiers als moordwapen. De cast maakt er een waar bloederig spektakel van. Vooral Hollywoodactrice Noomi Rapace en Aksel Hennie laten sterke rollen zien; zij vertalen hun gebroken relatie zonder hoop en liefde uitstekend naar het scherm. Een frisse horrorkomedie die niet bang is om harde (platte) grappen die over de grens gaan te maken - wellicht dus niet voor iedereen geschikt. Hakken en zagen uit Noorwegen zonder gêne, Drieënhalve ster.

Naast Noomi Rapace (Bright) en Aksel Hennie (The Martian) zijn ook André Eriksen (Vikings), Christian Rubeck (What Happened to Monday) en Atle Antonsen (Kraftidioten). Deze productie is geregisseerd door Tommy Wirkola (Hansel & Gretel: Witch Hunters).

Vanaf 15 oktober 2021 is de film The Trip te zien op Netflix. Genre: Thriller, Horror, Misdaad, Actie, Komedie. Tijdsduur: 113 minuten. IMDb-score: 7,0.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: The Trip is inktzwarte Noorse komedie in grote plas bloed of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: