Recensie: Gunpowder Milkshake met vrouwelijke John Wick in de herhaling

Met Karen Gillan, Lena Headey, Angela Bassett, Michelle Yeoh en Carla Gugino

Vanaf 5 november is de film Gunpowder Milkshake te zien op Amazon Prime Video. Zin in een schiet- en slachtpartij waar vrouwen de baas zijn? Het eerste deel is erg langdradig, maar het lekkerste zit onder in de beker. Lees hier de filmrecensie van Gunpowder Milkshake.

The Firm
Het verhaal gaat over Sam. Ze was pas 12 jaar oud toen haar moeder Scarlet, een huurmoordenaar, haar noodgedwongen moest verlaten. Opgevangen door 'the Firm', het instituut waar Scarlet voor werkte, treedt ze in de voetsporen van haar moeder en werkt ze zich op tot huurmoordenaar. Wanneer Sam vervolgens een jong meisje onder haar hoede neemt, worden alle zaken echter op zijn kop gegooid.

Actrice Lena Headey in de film 'Gunpowder Milkshake'

Beoordeling van Gids.tv: ★★½
Het balletje kan raar rollen, want in eerste instantie zou deze actiefilm in de bioscoop te zien zijn. Maar corona gooide ook hier weer roet in het eten, en Prime Video kreeg de eer om deze splinternieuwe productie een première te geven. De cast is uitstekend: met hoofdrollen voor Karen Gillan (Jumanji: Welcome to the Jungle) en Lena Headey (Game of Thrones) en bijrollen voor Angela 'badass' Bassett, Michelle 'Courching Tiger' Yeoh en Carla 'Spy Kids' Gugino, die veel te weinig schermtijd hebben. Met name van de laatste actrice hadden we graag meer willen zien. De film struikelt over het vrij saaie eerste deel en met strakke regie had er veel meer in kunnen zitten. Ook het copycat gedrag naar de waanzinnige actiefilms van John Wick is lelijk. Tweeënhalve ster.

Naast Karen Gillan (Avengers: Endgame) en Lena Headey (300: Rise of an Empire) zijn ook Michelle Yeoh (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings), Angela Bassett (9-1-1), Carla Gugino (Sucker Punch), Paul Giamatti (Straight Outta Compton) en Chloe Coleman (My Spy) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Navot Papushado (Big Bad Wolves).

Vanaf 5 november 2021 is de film Gunpowder Milkshake te zien op Prime Video. Genre: Actie, Avontuur, Drama. Tijdsduur: 114 minuten. IMDb-score 6,0.

Geef hieronder je commentaar op Recensie: Gunpowder Milkshake met vrouwelijke John Wick in de herhaling of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: