Serierecensie: Dopesick is letterlijk en figuurlijk een verslavende serie

Met Michael Keaton en Will Poulter

Vanaf 12 november zijn de eerste drie afleveringen van de dramaserie Dopesick te zien op Disney+. Bij de streamingdienst van Mickey Mouse zou je een rauwe serie als deze niet direct verwachten. Een krachtige serie over de hebzucht van Amerikaanse farmaceutische bedrijven die uitgroeide tot de grootste drugskartels ter wereld. Lees hier de serierecensie van Dopesick.

Purdue Pharma
In het hart van een rustig stadje in de staat Virginia wordt een portret geschilderd van gezinnen die getroffen zijn door de opioïde crisis in de Verenigde Staten. De portretten van de families en hun elkaar kruisende verhalen houden een spiegel voor waar Amerika nu is. Ze werpen een hoopvol licht op de echte helden die vechten tegen de ergste drugsepidemie in de Amerikaanse geschiedenis. Van de malafide praktijken van onderneming Purdue Pharma tot in de gangen van de DEA.

Acteur Michael Stuhlbarg in de serie 'Dopesick'

Beoordeling van Gids.tv: ★★★★½

Deze recensie is gebaseerd op de eerste 3 afleveringen van de serie.

Een uitstekende, meeslepende en uiterst heftige serie met de briljante acteur Michael Keaton als dokter Samuel Finnix. Daarnaast zien we nog een aantal namen die deze topserie tot pure kwaliteit maken: Onder meer Peter Sarsgaard, Will Poulter, Phillipa Soo, Rosario Dawson en Booksmart-ster Kaitlyn Dever. Ook de schurkenrol van Michael Stuhlbarg is eentje die de boeken in kan. Het verhaal haalt de ene minuut het bloed onder je nagels vandaan en de andere minuut weer verdrietig, onuitstaanbaar en hard. Geïnspireerd door het waargebeurde verhaal van hoe Amerika aan een leugen vastzat, met alle dramatische gevolgen van dien. Een dikke aanrader en het bewijs dat Disney ook uitstekende volwassen series in huis heeft. Vier en halve ster.

Naast Michael Keaton (Dumbo) en Rosario Dawson (The Mandalorian) zijn ook Will Poulter (Maze Runner: The Death Cure) en Phillipa Soo (Hamilton) in deze serie te zien. Deze productie is geregisseerd door Danny Strong (Empire).

Vanaf 12 november zijn er drie afleveringen van de serie Dopesick te zien op Disney+. De serie bevat 8 afleveringen van ongeveer 60 minuten. Elke week verschijnt er een nieuw deel. Genre: Drama. IMDb-score: 8,8.