Recensie: Moonfall met Halle Berry en Patrick Wilson brengt niets nieuws onder de maan

Van de makers van Independence Day en 2012

Vanaf 24 maart is de film Moonfall te zien in de bioscopen. De Duitse regisseur Roland Emmerich maakte zich onsterfelijk door de verbluffende special effects in Independence Day. Nu doet hij zijn tiende poging om dat niveau aan te tikken, maar net als bij bijvoorbeeld 2012 en The Day After Tomorrow lukt dat ook in dit geval niet. Lees hier de filmrecensie van Moonfall.

Earth... We have a problem
In Moonfall komt de maan in botsing met iets mysterieus waardoor ze in ramkoers komt met onze planeet Aarde. Het is slechts een kwestie van tijd voordat de botsing het leven op onze planeet volledig zal uitroeien. Astronaut Brian Harper (Patrick Wilson) is ervan overtuigd dat hij de aarde kan redden. Samen met NASA executive Jo Fowler (Halle Berry) en complotdenker K.C. Houseman vertrekt Fowler op gevaarlijke ruimtemissie om het noodlot te keren.

Actrice Halle Berry is Jocinda in de rampenfilm 'Moonfall'

Entertainment-score: 55% | IMDb ★ 5,2

Zet je rationele hersenhelft op standje nul en je creatieve hersenhelft op tien, doe je gordels om en maak je klaar voor een achtbaanrit met A-sterren als Halle Berry in een B-film die eigenlijk een A-film wil zijn. De cast staat op de automatische piloot, met de matige drama-scènes en actrice Halle Berry die daarin de kroon spannen. Normaal kunnen we de film dat vergeven, omdat dit soort films het toch moeten hebben hebben van groots visueel vuurwerk, zoals een neerstortende Chrysler Building en explosies waar tankwagens brandend over de kop rollen. In dit geval kunnen we het niet vergeven. Het verhaal is vrij absurd, de film is rommelig, voorspelbaar en duurt een veertig minuten te lang. Kortom, dit hebben we allemaal al eens gezien: Twee sterren.

Naast Halle Berry (John Wick: Chapter 3 - Parabellum) en Patrick Wilson (Midway) zijn ook John Bradley (Marry Me), Charlie Plummer (Words on Bathroom Walls), Michael Peña (Crash) en Donald Sutherland (Ad Astra). Deze productie is geregisseerd door Roland Emmerich (Godzilla).

Vanaf 24 maart 2022 is de film Moonfall te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Actie, Sciencefiction. Tijdsduur: 130 minuten.