Recensie: Love & Gelato is drakerige romcom in prachtige Rome

Met Susanna Skaggs, Saul Nanni en Tobia De Angelis

Sinds 22 juni staat de film Love & Gelato op Netflix. Als je wel eens een stedentrip naar het prachtige Rome hebben gemaakt, zal je in deze film zeker een paar plekken herkennen. De liefde regeert. Lees hier de filmrecensie van Love & Gelato.

Lina Emerson
Het verhaal gaat over de Amerikaanse Lina. Ze heeft haar middelbare schoolopleiding voltooid, en brengt haar zomer liever door met het voorbereiden van haar semester aan het MIT dan naar Rome te vliegen om haar moeders laatste wens te vervullen. Eenmaal in het buitenland raakt ze echter verstrikt in een wervelwind van nieuwe ervaringen - op zoek naar haar verloren gewaande vader, ze leert hoe ze gelato moet maken en misschien gaat Cupido raak schieten?

Actrice Susanna Skaggs, Anjelika Washington en Valentina Lodovini in de film 'Love & Gelato'

Beoordeling van Gids.tv: ★

Entertainment-score: 45% | IMDb ★ 5,3

Deze film is een geweldige reclamespot voor de Italiaanse hoofdstad Rome: een romantische boventoon met het indrukwekkende Colosseum en de Trevifonteinen als geweldig decor. Er is alleen één groot probleem met deze productie: De hoofdpersoon Lima (Susanna Skaggs) is een personage waar je maar moeilijk van kan houden. Haar eeuwig zeurende, onzekere, ongemakkelijke en altijd lastige personage wordt op den duur vervelend om naar te kijken, en dat is een grote min in een romcom, waar het gaat om romantiek en komische tonen. Van een echte karakterontwikkeling is bovendien geen sprake, en daarnaast barst het script van Love & Gelato uit zijn voegen van de tienerfilmclichés. Natuurlijk is ook ditmaal een driehoeksverhouding als rode draad en is "jezelf vinden" een belangrijk thema. Maar die laatste zoektocht is vrij voorspelbaar en bij vlagen zeer saai. Eén ster.

Naast Susanna Skaggs (Halt and Catch Fire) en Saul Nanni (Made in Italy) zijn ook Tobia De Angelis (Vite in Fuga), Anjelika Washington (Moxie, Owen McDonnell (Saving the Titanic) en Valentina Lodovini (L'afide e la formica) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Brandon Camp (Love Happens).

Vanaf 22 juni 2022 staat de film Love & Gelato op Netflix. Genre: Romantiek, Drama, Komedie. Tijdsduur: 110 minuten.