Recensie: Persuasion is één grote romantische Dakota Johnson-show

Nu nummer 1 op Netflix

Vanaf 15 juli is de film Persuasion te zien op Netflix. Met de film Cha Cha Real Smooth nog op ons netvlies zijn de verwachtingen wederom hooggespannen als actrice Dakota Johnson weer de hoofdrol speelt in een echte romcom. Lees hier de filmrecensie van Persuasion.

Anne Elliott
Het verhaal gaat over Anne Elliott. Ze heeft ooit op aandringen van familie en vrienden een aanzoek van Frederick Wentworth afgewezen en heeft daar jaren later nog steeds spijt van. Als hij ineens weer opduikt, lijkt er te veel te zijn gebeurd om de draad weer op te pikken: hij is nu een rijke kapitein, terwijl haar familie arm is geworden. Krijgt Cupido toch een tweede kans?

Dakota Johnson (Anne Elliot) in de film 'Persuasion'

Entertainment-score: 50% | IMDb ★ 5,2

Deze verfilming is gebaseerd op het gelijknamige boek van Jane Austen. Het is altijd riskant als een Amerikaanse film van Britse literatuur wordt gemaakt. De nieuwe versie van Jane Austens Persuasion weet bij vlagen te boeien. Dit komt mede door de beeldschone Dakota Johnson en een hele fijne bijrol van Henry Golding als één van haar aanbidders. Ben je allergisch voor het feit dat hoofdpersonage Anne "the fourth wall" breekt en zich dus rechtstreeks tot de kijker richt - zoals recent de serie Fleabag ook op uitstekende wijze deed - dan ben je niet aan het goede adres. Bovendien blijft de echte liefdesvonk tussen Johnson en Cosmo Jarvis een beetje uit, en hadden we liever Henry Golding in de rol van Wentworth gezien. Maar "had" is in deze een zeer arme man. Twee sterren.

Naast Dakota Johnson (The Lost Daughter) en Henry Golding (Crazy Rich Asians) zijn ook Cosmo Jarvis (Lady Macbeth) en Richard E. Grant (Can You Ever Forgive Me?) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Carrie Cracknell (A Doll's House).

Vanaf 15 juli 2022 is de film Persuasion te zien op Netflix. Genre: Romantiek, Drama. Tijdsduur: 107 minuten.