Filmrecensie: The Titan

Filmrecensie: The Titan
Sam Worthington experimenteert er op los in nieuwe Netflix-Original

Nieuws :

Het lijkt erop dat Netflix met splinternieuwe films de bioscoop een oog wil uitsteken. Weer een grote release die direct op de streamingdienst te zien is. Het is 2048, en het einde der tijden nadert. Overbevolking, enorme rampen en oorlogen zorgen ervoor dat de de mensheid in grote problemen zit. Een militairengezin werkt mee aan een baanbrekend experiment om als eerste supermens te gaan leven op Titan, de grootste maan van Saturnus. Lees hier de recensie van The Titan.

Gids.tv kijkt als eerste alle nieuwe films in de bioscoop en on-demand. Lees hier al onze filmrecensies.

Genetische evolutie
Als het gezin arriveert bij een moderne villa lijkt er nog geen vuiltje aan de lucht. Rick Janssen, zijn vrouw Dr. Abigail Janssen en zoon Lucas genieten van de luxe die deze prachtige villa hun brengt. Rick gaat samen met een grote groep mensen het experiment aan om als supermens te kunnen overleven op de maan Titan om hiermee de mensheid te redden. Als de eerste injectienaalden met blauw vloeistof in het lichaam van Rick worden gespoten, slaat bij zijn vrouw de twijfel toe. De liefde van haar leven verandert langzaam in een beest.

Oordeel van Gids.tv
Met het prachtige landschap van Gran Canaria als decor, krijgt de film een mooie sfeer. Toch is de originaliteit ver te zoeken. Met een klein beetje van het succesvolle Annihilation en lichte aanrakingen van Cloverfield Paradox en Mute, plus Sam Worthington als een soort nieuwe Avatar, is deze sciencefictionfilm een kopie van veel series en films die al op Netflix staan. Daarbij komen nog best aardige scènes voorbij, maar wat volgt is een piepend en krakend einde, waar de conclusie is dat overdaad misschien dan toch schaadt. De IMDb-score is een 5,0.

Naast Sam Worthington (Avatar) en Taylor Schilling (The Lucky One) zijn ook Nathalie Emmanuel (Furious 7) en Tom Wilkinson (The Grand Budapest Hotel) te zien in deze film. The Titan werd geregisseerd door Lennart Ruff.

The Titan is vanaf 30 maart is via deze link op Netflix te zien. Genre: Science Fiction, Drama, Thriller. Tijdsduur: 97 minuten. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Meer filmrecensies? Die kun je hier lezen: filmrecensies van Gids.tv.