Filmrecensie: Blockers

Filmrecensie: Blockers
John Cena's dochter wil seks tijdens 'Prom Night'

De bezorgheid slaat hard toe als de dochter van alleenstaande moeder Lisa (Leslie Mann) haar laptop aan laat staan en de berichten van haar telefoon te zien zijn voor de drie ouders. Samen met Mitchel (John Cena) en Hunter (Ike Barinholtz) komen ze erachter dat hun dochters tijdens het grote examenbal hun maagdelijkheid willen verliezen. Lees hier de recensie van Blockers.

De drie ouders besluiten om ook naar het grote examenfeest te gaan om dit kost wat kost te voorkomen. Met als gevolg dat ze zelf in deze hilarische zoektocht naar hun dochters een avontuur meemaken dat soms tenenkrommend is vol misverstanden en genante situaties. De dochters, gehuld in prachtige jurken en vervoerd door een enorme limo, proberen alles uit het leven te halen. Het wordt dan ook een Prom Night vol seks, drugs en rock 'n roll.

Flauw, plat en grappig
De film Blockers is een soort mix van American Pie en Bad Neighbours. Professioneel worstelaar en acteur John Cena speelt een grappige rol als overbezorgde vader, met een paar zeer grappige momenten. Ook Leslie Mann is goed op dreef. Met op het einde een scène waarin ze niet mag laten blijken dat ze haar dochter zo mist, en gewoon doorpraat met dikke tranen op haar wangen.

De film bevat een paar zeer flauwe en smerige scènes - zoals een limousine die wordt onder gekotst - en daar zullen de meningen over verschillen. Je houdt ervan of je haat het, buiten het feit dat Blockers in het genre een best aardige en bij vlagen hilarische komedie is. De IMDb-score is een 6,6.

Naast John Cena (The Wall), Leslie Mann (The Other Woman) en Ike Barinholtz (Bad Neighbours) zijn ook Kathryn Newton (Lady Bird), Geraldine Viswanathan (Janet King) en Gideon Adlon (Criminal Minds) te zien in deze film. Blockers is het regiedebuut van Kay Cannon.

Blockers is vanaf 19 april in de bioscoop te zien. Genre: Comedy. Tijdsduur: 102 minuten. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Meer filmrecensies? Die kun je hier lezen: filmrecensies van Gids.tv.