Filmrecensie: Avengers: Infinity War

Filmrecensie: Avengers: Infinity War
Apotheose vol Marvel-superhelden in actie

Wanneer de grote paarse schurk Thanos alle zes de 'Infinity Stones' heeft, bezit hij de kracht om de helft van al het leven in het heelal te doden. De Marvel-superhelden, inclusief de Avengers, de Guardians of the Galaxy, en personages als Black Panther en Doctor Strange, moeten tegengas geven om dit enorme gevaar te stoppen. Lees hier de recensie van Avengers: Infinity War.

Voor sommigen onder ons, die niet alle achttien voorgaande Marvel-films hebben gezien, is het toch leuk om nog eens een Guardians of the Galaxy of een Doctor Strange terug te kijken voordat je dit spektakelstuk gaat bekijken. Hierdoor krijg je een beter beeld van deze superhelden. Avengers: Infinity War lijk misschien een rommeltje van allemaal superhelden bij elkaar, maar het komt allemaal super goed samen. Met leuke ontmoetingen van karakters die elkaar nog nooit gezien hebben in de films, zoals de man met de hamer Thor en Rocket uit Guardians of the Galaxy.

Wederom Wakanda forever
Black Panther steelt de show tijdens het tweede deel van de film met een verbluffend eindgevecht in Wakanda, waar het futuristische schild rond het continent het zwaar te verduren krijgt. De zeer spannende aanvallen en epische gevechten zijn ronduit overdonderend. Een must-see, bij voorkeur in IMAX. Daarbij is het leuk om alle oude én nieuwe karakters terug te zien, want de film zit tot de nok toe gevuld met oude personages uit de talloze Marvel-films. Je vraagt je constant af: wie blijft er leven en wie gaat er dood?

Beoordeling van Gids.tv.
Avengers: Infinity War is van het begin tot einde een zinderende achtbaanrit vol herkenning. De film laat alles zien wat je verwacht, naast de fenominale special effects, humor en indrukwekkende gevechten is het nooit saai. Het verhaal is niet te diep maar staat wel bol van verwijzingen naar de voorgaande Marvel-films. En dan nog de muziek: met de trommels van Wakanda en dan weer de funky soundtrack van Guardians of the Galaxy maakt dat Avengers: Infinity War een fantastisch avondje uit is. De epische finale is begonnen. De IMDb-score is een 9,4.

Naast Robert Downey Jr. (Iron man), Chris Hemsworth (Thor), Benedict Cumberbatch (Doctor Strange), Chris Pratt (Guardians of the Galaxy) en Chris Evans (Captain America) zijn ook Mark Ruffalo (The Incredible Hulk) en Chadwick Boseman (Black Panther) te zien in deze film. De regie is voor Joe Russo en Anthony Russo (Captain America).

Avengers: Infinity War is vanaf 25 april te zien in de bioscoop. Genre: Actie, Avontuur, Science Fiction. Tijdsduur: 149 minuten. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Geef hieronder je commentaar op Filmrecensie: Avengers: Infinity War of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: