Netflix-filmrecensie: The Kissing Booth

Netflix-filmrecensie: The Kissing Booth
Kiest Joey King voor vriendschap of een verboden liefde?

Kijktip

The Kissing Booth is een verfilming van de gelijknamige bestseller van Beth Reekles. De Britse schrijfster bracht het boek uit in 2012. Het werd wereldwijd een regelrecht succes. In de film leren we Elle en Lee kennen. Zij zijn hun hele leven al vrienden. Bij een vriendschap horen gouden regels die niet verbroken mogen worden. De eerste regels: vertel nooit elkaars geheimen door en wordt nooit maar dan ook nooit verliefd op Lee's oudere broer Noah Flynn. Hij is de 'hunk' van de school, die de meisjes voor het uitkiezen heeft. Lees hier de recensie van The Kissing Booth.

Gids.tv bekijkt als eerste alle nieuwe films in de bioscoop en on demand. Lees hier al onze filmrecensies.

Op de 'Spring Carnaval' van de middelbare school hebben de twee vrienden een 'Kissing Booth' gemaakt. En je kunt het al raden: door een samenloop van omstandigheden komen Elle en Noah voor elkaar te staan en komt Cupido als een duveltje uit een doosje tevoorschijn. De verboden liefde is wederzijds, maar Elle komt voor een groot dilemma te staan. Kiest ze voor de levenslange vriendschap met Lee of gaat ze als een bakvis achter Noah aan en duwt ze een kostbare vriendschap het ravijn in?

Humor, liefde en zwijmelende bakvissen
Het mag duidelijk zijn dat deze zoete en romantische komedie vooral geschikt is voor de wat jongere doelgroep. Toch zet de cast een geloofwaardig verhaal neer over onderwerpen zoals vriendschap en verboden liefdes en alle problemen die daarbij komen kijken. Je blijft je afvragen of de vriendschap tussen Lee en Elle toch blijft bestaan. En krijgen Elle en Noah een relatie met elkaar of was het allemaal een bevlieging?

Glazuur dat van je tanden afspat, mag wel gezegd worden over The Kissing Booth. Dat is niet helemaal negatief bedoelt en dat komt mede door de cast. Joey King (Conjuring en Independence day: Resurgence) zet een leuk karakter neer van een tiener in verwarring door de liefde. The Kissing Booth is een leuke film voor tieners - en liefhebbers van romantiek en humor - die wegzwijmelen op het oorlogspad van de liefde.

Naast Joey King (Fargo) en Joel Courtney (Super 8) zijn ook Jacob Elordi (Swinging Safari) en Molly Ringwald (Riverdale en The Breakfast Club) te zien in deze film. De regisseur is Vince Marcello (Isabelle Dance into the Spotlight).

The Kissing Booth is vanaf 11 mei via deze link te zien op Netflix. Genre: Romantiek, Comedy. Tijdsduur: 105 minuten. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Tags: tiener, school, film, carnaval, middelbare school, regisseur, liefde, netflix, comedy, vriendschap, tieners, trailer, verfilming, fargo, humor, wereldwijd, komedie, relatie, beoordeling, doelgroep, geheimen, boek, meisjes, molly ringwald, cupido, super 8, the breakfast club, riverdale, romantische komedie, filmrecensie