Recensie: Transformers: Rise of the Beasts is fijne zomerblockbuster vol actie en humor

Met Anthony Ramos en Dominique Fishback

Vanaf 8 juni is de film Transformers: Rise of the Beasts te zien in de bioscoop. Na een paar teleurstellende Transformer-films werd in 2018 onze gele vriend Bumblebee uit de kast getrokken. Het bleek een enorm succes. Nu, vijf jaar later, is de grote vraag: gaat het weer lukken een fijne popcornknaller neer te zetten? Lees hier de filmrecensie van Transformers: Rise of the Beasts.

Transwarp sleutel
In de jaren 90 voegen de Maximals, Predacons en Terrorcons zich in de hevige strijd op aarde tussen de Autobots en de Decepticons. Noah is een normale jongen uit Brooklyn die samen met de ambitieuze researcher Elena bij dit gevecht betrokken raakt. Intussen nemen Optimus Prime en de Autobots het op tegen de duistere Scourge, een nieuwe aardsvijand die het op hun ondergang gemunt heeft.

Bron: Paramount Pictures

Entertainment-score: 74% | IMDb ★ 6,6

Regisseur Steven Caple Jr. (bekend van de film Creed II) kiest in zijn film voor een lekkere mix van twee verhalen: ten eerste de verhaallijn die overeenkomt met animatiefilm The Transformers: The Movie uit 1986, met daarnaast een verhaal die lijkt op die van de tekenfilmserie Transformers: Beast Wars uit de jaren '90. Door een 90s-setting te kiezen, is het weer mogelijk om aardig fris te starten met de bekende franchise, zonder te veel naar de eerdere films te kijken. Wie actie en humor zoekt, zit wederom erg goed in dit nieuwe avontuur met leuke hoofdrol voor In the Heights-acteur Anthony Ramos. Bovendien doen er een aantal beroemde stemacteurs mee: zo zijn onder andere Ron Perlman, Michelle Yeoh en Peter Dinklage te horen in deze film. Fans rennen naar de bioscoop en zien in de finale van de film nog een aangename verrassing in de vorm van een visitekaartje waar we erg blij van worden. 3,5 ster.

Naast Anthony Ramos (Godzilla: King of the Monsters) zijn ook Dominique Fishback (Modern Love) en Luna Lauren Velez (Ana) te zien in deze film. De stemmen van Ron Perlman, Peter Cullen, Michelle Yeoh en Peter Dinklage zijn te horen in deze film. Deze productie is geregisseerd door Steven Caple Jr. (Creed II).

Vanaf 8 juni 2023 is de film Transformers: Rise of the Beasts te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: science fiction, avontuur, actie. Tijdsduur: 127 minuten.