Filmrecensie: Deadpool 2

Filmrecensie: Deadpool 2
Flamboyante X-Men-superheld is terug

De kaskraker Deadpool uit 2016 was een groot succes in de bioscoop. Mede door een briljante marketingcampagne en een superheldenfilm die eens wat anders was dan al die andere films in dit genre. Grove humor met een vlijmscherp randje en vrij bloederig geweld bleek een succesformule. Is het regisseur David Leitch en hoofdrolspeler Ryan Reynolds gelukt om deze 'beetje vreemd, maar wel lekkere' antiheld een waardig vervolg te geven? Lees hier de recensie van Deadpool 2.

Onverwoestbaar team
De futurische soldaat en superschurk Cable heeft het voorzien op de losgeslagen mutant Russell (de stevige tiener met vlammende handjes). Aan Deadpool de taak om deze vuurgevaarlijke jongen te beschermen. Dit kan hij echter niet alleen, dus zorgt hij voor een onverwoestbaar team om zich heen om het kwaad te bestrijden. Hij noemt zijn team de X-Force, een genderneutrale groep superhelden met allemaal hun eigen specialiteit.

Liefde voor altijd
Behalve bovenstaande missie, speelt Deadpools geliefde Vanessa ook in dit deel weer een belangrijke rol. Zonder al te veel spoilers te vertellen, wil Deadpool een gezinnetje stichten met zijn ultieme liefde. In het begin van de film laat de rode superheld al weten dat zijn minst populaire f-woord (familie) een prominent thema is in deze film. Maar... alles kan verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Deadpool 2 zit boordevol actie en spectaculaire gevechten, op de muziek van Dolly Parton. Zo wordt de toon gelijk gezet. De makers doen hun kunstje in deze film dubbel en dwars over. De cynische humor blijft recht overeind staan. De opening, die sterk verwijst naar James Bond, is een lust voor het oog en heeft fantastische beelden met een knipoog van Deadpool.

Cinematografie
De prachtige cinematografie is absoluut geweldig, waarbij Deadpool 2 zijn voorganger een streepje voor is. Daarbij komen de talloze verwijzingen naar andere films, zoals Frozen en Yentle van Barbara Streisand voorbij. Dat zorgt zeker voor grappige momenten. Kortom, een waardig vervolg op het meesterwerkje van twee jaar geleden.

Kijktip: het eerste deel van de film Deadpool is op 21 mei om 20.30 uur als tv-première bij Veronica te zien. Lees hier alles over de Meimaand Filmmaand bij Veronica.

Deadpool 2 is vanaf 17 mei te zien in de bioscoop. Genre: Actie, Avontuur. Tijdsduur: 120 minuten. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Tags: tiener, actie, muziek, soldaat, vanessa, regisseur, liefde, bioscoop, trailer, superheld, beschermen, james bond, humor, frozen, superhelden, recensie, avontuur, vreemd, thema, beoordeling, veronica, deadpool, Geweld, gevechten, missie, barbara streisand, dolly parton, ryan reynolds, team, josh brolin, familie, bestrijden, kijktip, filmrecensie, deadpool 2, cable