Filmrecensie: Love, Simon

Filmrecensie: Love, Simon
Iedereen verdient een geweldig liefdesverhaal

Op 14 juni gaat de film Love, Simon in première in de Nederlandse bioscopen en Gids.tv kreeg de unieke kans om 'em al eerder te zien. Van de makers van de kaskraker en tranentrekker The Fault in our Stars, is het nu de beurt aan Simon Spier. Zijn leven is wat complex, hij is homoseksueel. Lees hier de recensie van Love, Simon.

American dream?
De tiener Simon Spier (Nick Robinson) groeit op in een liefdevol en hecht Amerikaans gezin. Samen met zijn ouders Jack en Emily en zusje leven ze een bijna-perfect leven. Simon heeft ook lieve vrienden zoals Nick en Lea die hij al zijn hele leven kent, en de nieuwkomer Abby. Alles lijkt perfect maar Simon heeft één groot geheim: aan het begin van de film vertelt hij in de voice-over dat hij net als ieder ander is, maar dat hij op jongens valt.

Uit de kast gezet
Hij heeft echter nog weinig zin om uit de kast te komen voor de wereld. Als hij online in gesprek komt met de anonieme homoseksuele jongen 'Blue', lijkt dat het begin van een prille liefde - terwijl hij deze persoon eigenlijk niet eens kent. Ze delen veel met elkaar, totdat Simon op een onbewaakt moment zijn computer aan laat staan en de mails in verkeerde handen terechtkomen. Terwijl niemand nog weet van zijn geheim wordt Simon gechanteerd, waardoor zijn coming-out in een angstaanjagende stroomversnelling komt.

Deze typische Amerikaanse romcom kent in het begin duidelijk wat opstartproblemen. Maar als die voorbij zijn ontvouwt zich een verhaal met een groot hart op de juiste plek. Met de nodige humor en een getalenteerde cast met een revolutionaire normaliteit, omdat Simon een rustige normale jongen is net als iedereen. Dus geen stereotype homo zoals de wereld dat vaak ziet met veel veren en alle kleuren van de regenboog.

Roze handtas met respect
Dit wordt in de film fantastisch opgelost als Simon naast een 'vrouwlijke' jongen gaat zitten en zegt dat hij misschien wel jaloers is op hoe hij in het leven staat. Love, Simon is een iets te veilige maar liefdevolle film. Een charmante publiekstrekker waar hetero's ook gerust een stoel in de bios voor kunnen reserveren. Sympatiek, aandoenlijk en de woorden 'wordt zoals je bent' komen ijzersterk tot hun recht.

Naast Nick Robinson (Jurassic World) en Katherine Langford (13 Reasons Why) zijn ook Jennifer Garner (Dallas Buyers Club) en Josh Duhamel (Transformers) te zien in deze film. De regie is voor Greg Berlanti (Life as We Know It).

Love, Simon is vanaf 14 juni te zien in de bioscoop. Genre: Romantiek, Drama. Tijdsduur 110 minuten. Bekijk hieronder de trailer van de film.

Tags: tiener, computer, homo, youtube, film, geheim, liefde, bioscoop, gezin, trailer, humor, regenboog, recensie, beoordeling, online, emails, ouders, the fault in our stars, jongens, zusje, voice-over, drama, romcom, filmrecensie, love simon, uit de kast