Filmrecensie: Jurassic World: Fallen Kingdom

Dino's en Chris Pratt op de vlucht voor explosieve vulkaan

Het is al weer 25 jaar geleden dat Steven Spielberg met het baanbrekende Jurassic Park kwam. Het was dan ook vanzelfspekend dat deze wereldberoemde dino-films in de remake gingen. Voor dit laatste deel is er goed gekeken naar The Lost World, het succesvolle tweede deel uit 1997. En dat doet regisseur J.A. Bayona met succes. Lees hier de recensie van Jurassic World: Fallen Kingdom.

Gids.tv ziet als eerste alle films in de bioscoop en on-demand. Lees hier al onze filmrecensies.

Vulkaanuitbarsting 2.0
Als een slapende vulkaan wakker wordt op het eiland Isla Nublar, is dat voor ex-directrice Claire (Bryce Dallas Howard) van het dino-pretpark een reden om actie te ondernemen. Zij gaat proberen om de raptor-fluisteraar Owen (Chris Pratt) te overtuigen om wederom terug te keren naar het eiland. In eerste instantie ziet hij dat natuurlijk niet zitten. Maar als hij beelden ziet van zijn raptor 'Blue', gaat hij toch mee om deze dieren te redden van een mogelijk vreselijke dood.

Life Finds a Way
Terwijl de activisten er alles aan doen om de dino's te redden van een catastrofale ramp, ligt er ook nog ander gevaar op de loer. Ongure criminelen hebben hele andere doelen voor ogen voor deze dieren. Welbekende thema's als de arrogante mens, het grote geld en een onbeheersbare natuur keren weer terug, stuk voor stuk onderwerpen waar de Jurassic Park-reeks zo bekend om is geworden. Toch blijven er nog een paar verrassingen over.

Beoordeling Gids.tv
Buiten het feit dat het grotendeels een herhaling van zetten is, is Jurassic Park: Fallen Kindom een bioscoopkaartje meer dan waard. De nieuwe agressieve dino die zijn intrede doet in dit nieuwe deel, gaat letterlijk door muren om zijn prooi te pakken. Dit zorgt voor spannende beelden. Daarnaast is de vulkaanuitbarsting verbluffend goed gemaakt. Kijk deze film bij voorkeur in IMAX.

Brachiosaurus
Natuurlijk komt de vleesetende T-rex weer voorbij, heeft raptor Blue een hoofdrol en zien we een indrukwekkende scène met een brachiosaurus in nood. Daarbij spelen Bryce Dallas Howard en Chris Pratt rollen zoals we die gewend zijn. Niet zo goed als het meesterwerk uit 1993 van Steven Spielberg zelf, maar een zeer vermakelijk avontuur voor de nieuwe en oude generatie.

Naast Chris Pratt (Guardians of the Galaxy) en Bryce Dallas Howard (Pete's Dragon) zijn ook Rafe Spall (I Feel Pretty), Jeff Goldblum (Jurassic Park) en BD Wong (Focus) te zien in deze film. De regie is voor Juan Antonio Bayona (A Monster Call).

Jurassic Park: Fallen Kingdom is vanaf 6 juni te zien in de bioscoop. Genre: Actie, Avontuur. Tijdsduur: 128 minuten. Bekijk hier de trailer van de film.

Geef hieronder je commentaar op Filmrecensie: Jurassic World: Fallen Kingdom of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: