Filmrecensie: Ocean's 8

Filmrecensie: Ocean's 8
Sandra Bullock op rooftocht naar diamanten ketting

Danny Ocean (George Clooney) blijkt een zus te hebben met Debbie, gespeeld door Sandra Bullock. Een lange vijf jaar, acht maanden, twaalf dagen én een beetje heeft de dievegge moeten wachten op wat haar grootste roof van haar leven moet worden. Lees hier de recensie van Ocean's 8.

Toussant halsketting van Cartier
In de gevangenis vertelt Debbie dat haar zondes nooit hadden mogen gebeuren. Direct nadat ze de bajes verlaat, loopt ze in een bijzonder stijlvol jurkje de cel uit - om binnen zeer korte tijd een crew te verzamelen die bestaat uit specialisten. Met deze experts gaan ze tijdens hét evenement van het jaar, het Met Gala, proberen diamanten ter waarde van 150 miljoen te stelen. Er is echter één probleem: ze hangen om de hals van de wereldberoemde actrice Daphne Kruger (Anne Hathaway).

Zoals gebruikelijk laat de film de voorbereiding, uitvoering én nasleep van deze 'heist' zien. Deze keer zijn het de vrouwen die heersen in Ocean's 8. Sandra Bullock trekt de kar en Anne Hathaway speelt een bijzonder leuke rol als arrogante actrice. Met als hoogtepunt het gala waar qua kostuums alles uit de kast wordt gehaald. Een plus is dat geweld op de achtergrond verdwijnt, maar de humor valt wel een beetje tegen. En dat is jammer gezien de indrukwekkende cast.

Material Girl
De film kijkt vermakelijk en lekker weg. Het criminele masterplan is leuk bedacht maar niet helemaal geloofwaardig, wat in het eerste deel met George Clooney en Brad Pitt wel zo was. Toch is Ocean's 8 is een prima gemaakte 'girlpower'-film die weinig meer pretendeert te zijn dan een vrolijke acteursfilm.

Naast Sandra Bullock (Speed) en Cate Blanchett (Thor: Ragnarok) zijn ook Anne Hathaway (Interstellar), Dakota Fanning (Brimstone), Helena Bonham Carter (Dark Shadows), Rihanna (Battleship), James Corden (Into the woods), Richard Armitage (Into the storm), Sarah Paulson (12 Years a Slave) en Katie Holmes (Logan Lucky) te zien in de film. De regie is voor Gary Ross (The Hunger Games).

Ocean's 8 is vanaf 21 juni te zien in de bioscoop. Genre: Misdaad, Comedy. Tijdsduur 110 minuten. Bekijk hier de trailer van de film.

Tags: vrouwen, miljoen, games, gevangenis, misdaad, film, diamanten, roof, specialisten, brad pitt, bioscoop, rihanna, comedy, actrice, trailer, gala, cartier, humor, george clooney, 12 years a slave, halsketting, hunger games, dakota, recensie, beoordeling, bullock, style, Geweld, anne hathaway, helena bonham carter, james corden, katie holmes, sandra bullock, brimstone, waarde, richard armitage, sarah paulson, dakota fanning, interstellar, thor, the hunger games, hunger, into the storm, oceans, filmrecensie