Filmrecensie: Hotel Artemis

Filmrecensie: Hotel Artemis
Jodie Foster in een ziekenhuis vol gevaarlijke criminelen

Het liefst willen we films natuurlijk in hokjes plaatsen. Hotel Artemis laat zich echter moeilijk vangen. Van een karakterdrama naar sciencefiction tot een wat lauwe actiefilm. Deze verschillende genres in één, met humor en een paar dubbele bodems, zullen niet bij iedere bioscoopbezoeker in de smaak vallen. Lees hier de recensie van Hotel Artemis.

The Wolf King
Toekomstig Los Angeles staat in vuur en vlam. Een burgeroorlog staat op uitbarsten en ernstige rellen zorgen voor veel onrust in de stad. In dit decor werkt Jean 'The Nurse' Thomas (Jodie Foster) in een ziekenhuis voor criminelen waar regels niet worden gebroken.

Heb respect voor de regels
Cliënten krijgen codenamen, wapens zijn absoluut niet toegestaan en de belangrijkste regel: 'vermoord de andere patiënten niet'. En natuurlijk komt er een hele cast aan flamboyante personages deze regels uitdagen: van hufterige criminelen, huurmoordenaars tot gewonde bankrovers en paniekerige zonen van beruchte maffiabazen. En zie daar maar eens de controle over te houden als zuster.

Echt niet iedereen zal deze film waarderen. Met name de bioscoopbezoeker die wacht op flink wat actie zoals de trailer laat zien komt wat bedrogen uit. Toch vliegt de tijd voorbij. Jodie Foster speelt een mooie rol als hoofdzuster van dit bijzondere rusthuis voor criminelen. Foster zet een charismatische en bazig vrouwtje neer, dat haar veilige werkomgeving ziet instorten. Daarnaast heeft Hotel Artemis een goeie ondersteunende cast met grote namen die voor mooie confrontaties zorgt.

Jeff Goldblum
Het wordt echt interessant als The Wolf King (Jeff Goldblum) binnenwandelt. Ook huurmoordernaar 'Nice' (Sofia Boutella) speelt een vlijmscherp personage. De mooie setting van het hospitaal is goed en geeft een claustrofobische sfeertje, waar het elk moment ontzettend mis kan gaan. De spanning wordt goed opgebouwd en dat maakt van Hotel Artemis alles behalve een doorsnee actiefilm. Al met al een origineel en goed verhaal, en dat is toch een dikke plus.

Naast Jodie Foster (The Panic Room) en Jeff Goldblum (Jurassic Park) zijn ook Dave Bautista (Guardians of the Galaxy), Sofia Boutella (Atomic Blonde), Sterling K. Brown (Split), Charlie Day (Horrible Bosses) en Zachary Quinto (Star Trek Beyond) te zien in deze film. De regie is voor Drew Pearce (schrijver van Iron Man 3 en Mission: Impossible - Roque Nation).

Hotel Artemis is vanaf 28 Juni te zien in de bioscoop. Genre: Thriller, Actie. Tijdsduur: 94 minuten. Bekijk hier de trailer van de film.

Tags: rellen, actie, wapens, ziekenhuis, burgeroorlog, wolf, film, los angeles, hotel, bioscoop, onrust, iron man, schrijver, humor, spanning, confrontaties, split, recensie, zuster, beoordeling, gewonden, vermoord, gewonde, nice, star trek, star trek beyond, jeff goldblum, jodie foster, zachary quinto, charlie day, mission impossible, guardians of the galaxy, jurassic park, atomic blonde, personage, stad, filmrecensie, sciencefiction, actiefilm