Netflix-filmrecensie: Shot Caller

Netflix-filmrecensie: Shot Caller
Nikolaj Coster-Waldau van lieve vader naar zwaar crimineel

Kijktip

Nieuw op Netflix is de film Shot Caller. Deze film probeert een situatie te schetsen waar jij als kijker jezelf mee kunt identificeren. De film stelt namelijk de vraag: hoe zou je leven veranderen als jij in de gevangenis terecht komt? Dat antwoord is enorm groot in deze film. Lees hier de recensie van Shot Caller.

Gids.tv kijkt als eerste naar alle films in de bioscoop en on-demand. Lees hier al onze filmrecensies.

Tragisch ongeluk
Nikolaj Coster-Waldau (bekend als Jaime Lannister uit Game of Thrones) speelt een liefdevolle vader en succesvolle zakenman. Het noodlot slaat keihard toe als hij na een gezellig etentje met vrienden een verkeersongeluk veroorzaakt, waarbij zijn vriend om het leven komt. Jacob was op dat moment onder invloed van drank en reed door rood. In afwachting van zijn rechtszaak en de hoop dat hij een korte straf zal krijgen, gebeurt waar niemand rekening mee had gehouden. Hij krijgt zeven jaar gevangenisstraf.

Bottles
In de periode dat hij gevangen zit in een regime van geharde criminelen en rassenhaat, sluit hij zich aan bij een Arische bende onder leiding van Bottles (een bijna onherkenbare Jonathan Donovan), maar dat heeft een prijs. Of zoals Bottles het zo treffend in de film zegt: "You get your hands dirty like the rest of us". De film laat een interessante, maar ook heftige situatie zien van hoe je kunt veranderen van een vriendelijk mens naar een zware crimineel.

Alle trouwe Game of Thrones-fans die Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) een warm hart toedragen, hebben in de eerste vijf minuten toch even moeite om deze iconische rol los te laten. Naast het mooie acteerwerk van Nikolaj Coster-Waldau, is ook Jon Bernthal een sterke aanwezigheid. Bernthal speelt 'Shotgun', een naam die past bij zijn ruwe en paranoïde personage. De film Shot Caller is wel iets te langdradig en heeft ook een paar clichés in het verhaal zitten. Desondanks een prima film, die een goede indruk achterlaat.

Naast Nikolaj Coster-Waldau (Gods of Egypt) zijn is ook Omari Hardwick (Things Never Said ), Jon Bernthal (Baby Driver) en Lake Bell (Home Again) te zien in Shot Caller. De regie is van Ric Roman Waugh (Snitch).

Shot Caller is vanaf 1 juli via deze link te zien op Netflix. Genre: Misdaad, Thriller. Tijdsduur 120 minuten. Bekijk hier de trailer van de film.

Tags: ongeluk, crimineel, prijs, rechtszaak, gevangenis, misdaad, film, gevangenisstraf, game of thrones, bende, thriller, verkeersongeluk, netflix, trailer, rassenhaat, regime, identificeren, beoordeling, drank, verhaal, vriend, vader, nikolaj coster-waldau, jon bernthal, baby driver, personage, on demand, filmrecensie