Filmrecensie: Adrift

Filmrecensie: Adrift
Shailene Woodley en Sam Claflin met boot in zware orkaan

In de nieuwe bioscoopfilm Adrift maakt een mooie combinatie van twee acteurs een reis op zee. De talentvolle Britse acteur Sam Claflin is bekend van de romantische film Me Before You en Shailene Woodley van het succesvolle The Fault in Our Stars. Ze spelen een waargebeurd verhaal, waarbij de elementen van de natuur de liefde ernstig in de weg zitten. Lees hier de recensie van Adrift.

Gids.tv bekijkt alle nieuwe films in de bioscoop en on-demand. Lees hier al onze filmrecensies.

Verliefd
De film begint als de ramp net voorbij is en Tami (Shailene Woodley) bijkomt in de kajuit van de boot. Alles staat onder water en de ravage is groot. Verdwaasd gaat ze opzoek naar Richard (Sam Claflin). Met slimme flashbacks zien we hoe de twee elkaar ontmoeten. De vonk lijkt onmiddellijk over te slaan. De avontuurlijke Tami reist met de gedachte voorlopig niet meer naar huis terug te keren.

Terug naar Amerika
Als de twee een aanbod krijgen van een rijk echtpaar om een zeilboot terug te brengen naar Amerika, lijkt in eerste instantie Tami daar geen zin te hebben. Ze gaat toch overstag. Een lange reis volgt, waarbij het koppel een levensgevaarlijke orkaan in vaart.

Lees niets over het echte verhaal
Een zeer belangrijke tip voordat je Adrift in de bioscoop gaat bekijken: lees niets over het echte verhaal van deze jonge mensen, die met hun jacht terechtkomen in een allesverwoestende storm. Als je de belangrijke spoiler weet is het een lange zit, maar zonder deze informatie zie je een prachtige film. Deze recensie bevat uiteraard geen informatie die het plezier bederft.

Je voelt een spanning tussen de twee acteurs die de film alleen maar goed doet. Als de storm zich aandient gaat er ook een blik met special effects open. Deze zijn mooi gemaakt, waarbij de storm indrukwekkend tot zijn recht komt. Mits je niets weet van het waargebeurde verhaal, is dit vooral voor de liefhebbers van romantiek en avontuur een boeiende wegkijker.

Naast Sam Claflin (My Cousin Rachel) en Shailene Woodley (Divergent) zijn ook Elizabeth Hawthorne (The Light Between Oceans) en Jeffrey Thomas (Spartacus: Blood and Sand) te zien in deze film. De regie is van Baltasar Kormákur (Everest).

Adrift is vanaf 5 juli te zien in de bioscoop. Genre: Avontuur, Drama, Romantiek. Bekijk hier de trailer van de film.

Tags: ramp, amerika, natuur, ravage, boot, film, orkaan, storm, jacht, liefde, bioscoop, acteur, zeilboot, echtpaar, spanning, avontuur, beoordeling, onderwater, verhaal, zee, shailene woodley, sam claflin, me before you, the fault in our stars, oceans, reis, filmrecensie, waargebeurd