Filmrecensie: Christopher Robin

Filmrecensie: Christopher Robin
Winnie de Poeh in moderne live-actionfilm

Gids.tv ziet als eerste de allernieuwste bioscooppremières. Dit keer kregen we de bijzondere kans om Disney's Christopher Robin, die op 9 augustus in de bioscoop komt, al eerder te zien. Het is de oude wereldberoemde verhalenreeks van A.A. Milne over Winnie de Poeh, maar nu in een hypermoderne live-actionversie. Lees hier de filmrecensie van Christopher Robin.

Verhaal
In vogelvlucht wordt de jeugd van Janneman Robinson uit de doeken gedaan. Hij wordt al heel snel 'een echte volwassene' die zijn werk belangrijker lijkt te vinden dan zijn familie. Wanneer hij zijn vrouw en dochter belooft om er samen een weekendje op uit te gaan, moet hij plots overwerken. Terwijl het bedrijf in een crisis dreigt te raken, en de zorgen groot zijn, is daar opeens Poeh die hem om hulp vraagt.

Liefdevol, hartverwarmend en wederom een prachtige versie van de beroemde verhalen. Dat is Christopher Robin, waarin alle personages aan bod komen, zeker. De tekenfilmfiguren worden op bijzondere wijze op het scherm getoverd. Niet alleen keren Poeh, Iejoor, Teigetje en Knorretje terug, ook zijn er kleine rollen weggelegd voor Uil, Konijn, Kanga en haar baby Roo.

Nederlandse nasynchronisatie.
De film is minder duister dan andere live-actionfilms zoals Beauty and the Beast en The Jungle Book. Met meer serieuze thema's is deze productie wat minder geschikt voor de allerkleinsten onder ons. De stemmen van de Nederlandse versie van Christopher Robin zijn voor een groot deel ingesproken door Vlaamse acteurs. Dit is een groot nadeel voor de film. Het is dan ook een aanrader om de Engelse versie, met de orginele cast, te kijken.

Levenslessen
Is er een dag waarin je helemaal niks te doen hebt? Dan is vandaag het goede moment om te genieten van de levenslessen van deze gele beer: "Wat voor dag is het vandaag, Janneman Robinson?" "Het is vandaag." Poeh: "Mijn favoriete dag." De beer met gouden onliners en een rommelige maag, die altijd zoekt naar honing. Must-see voor jong en oud, en een feest van herkening.

Naast Ewan McGregor (Beauty and the Beast) en Hayley Atwell (Avengers: Age of Ultron) zijn onder andere ook de stemmen te horen van Jim Cummings (Aladdin) en Brad Garrett (Finding Dory). De regie is voor Marc Forster (Finding Neverland)

Christopher Robin is vanaf 9 augustus te zien in de Nederlandse bioscoop. Genre: Avontuur, Familiefilm. Tijdsduur: 104 minuten. Bekijk hier de trailer van de film.

Tags: crisis, live, vrouw, film, boeken, bioscoop, dochter, overwerken, kanga, konijn, disney, beoordeling, robinson, scherm, baby, jeugd, hulp, familie, live-action, filmrecensie, vogelvlucht