Filmrecensie: The Spy Who Dumped Me

Filmrecensie: The Spy Who Dumped Me
Mila Kunis in wereld vol spionnen, geweld en lippenstift

Vanaf deze donderdag is de gloednieuwe spionagethriller The Spy Who Dumped Me met Mila Kunis en Kate McKinnon in de hoofdrol te zien in de Nederlandse bioscoop. Is James Bond nu vergeten door deze twee gillende vriendinnen? Lees hier de filmrecensie van The Spy Who Dumped Me.

Help, mijn ex is een spion!
Audrey en Morgan zijn dikke vriendinnen en wonen in Los Angeles. Onverwacht belanden ze midden in een internationale samenzwering. Waarom? De recente ex van Audrey (gespeeld door Justin Theroux), tevens spion, verschijnt opeens in haar appartement, op de voet gevolgd door een team extreem dodelijke huurmoordenaars. Tegen wil en dank blijkt Audrey ook doelwit te zijn geworden. Wat volgt is een reis dwars door Europa om de wereld te redden.

Al vrij snel trapt deze 'spionageromcom' keihard het gaspedaal in, met een geweldige achtervolging door een drukke stad. Audrey geeft nog netjes richting aan terwijl motorrijders met automatische geweren de achtervolging inzetten. Met als gevolg dat motorrijders hard crashen als de hysterische dames in alle macht proberen te ontkomen. In het eerste deel van de film zit het zeker goed met knap gemaakte vecht- en actiescènes.

Amsterdam
Het leuke aan deze film is dat bruut geweld afgewisseld wordt met humor. Niet altijd geslaagd maar wel vermakelijk om naar te kijken. Het ligt er allemaal wat dik bovenop bij Kate McKinnon, in haar excentrieke rol als Morgan. Ze is een gevalletje Love it or hate it. Het decor van de film is het mooie Europa. Zo komen onder andere Praag, Wenen en Amsterdam voorbij. Helaas is onze hoofdstad maar weinig in beeld, om vervolgens gelijk weer door te vliegen naar Berlijn.

Dikke knipoog
The Spy Who Dumped Me is een prima film met verschillende genres doorelkaar gemixt. De titel is een overduidelijke verwijzing naar de James Bond klassieker 'The Spy Who Loved Me'. En alleen al daarom is het aan te raden om deze film niet al te serieus te nemen, dan heb je een top avond.

Naast Mila Kunis (Bad Moms) en Kate McKinnon (Ghostbusters) zijn ook Justin Theroux (The Girl on the Train), Sam Heughan (First Light) en Gillian Anderson (The X-Files: I Want to Believe) te zien in deze film. De regie is voor Susanna Fogel (Chasing Life).

The Spy Who Dumped Me is vanaf 9 augustus te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Comedy, Actie, Thriller, Romantiek. Tijdsduur: 117 minuten. Bekijk hier de trailer van de film.

Tags: amsterdam, actie, spion, praag, knipoog, achtervolging, film, los angeles, berlijn, bruut, bioscoop, thriller, comedy, trailer, extreem, redden, doelwit, james bond, humor, wenen, vecht, decor, motorrijders, dames, beoordeling, Geweld, europa, justin theroux, mila kunis, team, sam heughan, first light, spy, the x files, stad, reis, hoofdstad, vriendinnen, filmrecensie, kate mckinnon