Filmrecensie: Searching

Filmrecensie: Searching
John Cho online wanhopig op zoek naar vermiste dochter

Op 6 september gaat de nieuwe film Searching in première in de bioscoop. Gids.tv heeft de film nu al gezien. In deze thriller komt David Kim (John Cho) na 37 uur erachter dat zijn 16-jarige dochter Margot vermist is. Lees hier de filmrecensie van Searching.

Op een computerscherm zijn foto's van een liefdevol gezin te zien: David Kim met zijn mooie vrouw en lieve, kleine dochter. Maar de jaren gaan voorbij en de inmiddels 16-jarige dochter zit niet altijd meer op papa te wachten met zijn bezorgde vragen. Midden in de nacht, als David ligt te slapen, gaat de telefoon over. Verontrustende berichten stromen binnen. Margot is niet thuis gekomen.

Het is best origineel om bijna een hele film te laten afspelen op een computerscherm. David gebruikt in eerste instantie Margots laptop om antwoorden te vinden. Alle sociale media komen voorbij, zoals Instagram, Facebook en Facetime. Na enige tijd waarin je naar het computerscherm zit te kijken met de cursor in de hoofdrol, wordt het toch iets te langdradig.

Knipperende Cursor
Toch blijft de nieuwsgierigheid over de vraag - waar is Margot? - aanwezig. Je voelt de wanhoop en spanning van de vader (goed acteerwerk van John Cho), die inmiddels samen met de politie via ik-zoek-op-mijn-computer zijn dochter wil vinden. Daarbij is het ongeloofwaardige plot een doorn in het oog. De film is niet slecht, maar heel goed wordt het ook niet. Het is daarom een tip om deze film thuis on demand te bekijken. Een groot bioscoopscherm met computerscherm in de hoofdrol, is toch een kleine tegenvaller.

Naast John Cho (Star trek) zijn ook Debra Messing (Along Came Polly) en Michelle La (Searching) te zien in deze film. De regie is van Aneesh Chaganty.

Searching is vanaf 6 september te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Thriller, Drama. Tijdsduur: 102 minuten. Bekijk hier de trailer vanSearching.

Geef hieronder je commentaar op Filmrecensie: Searching of klik hier als je dit een leuk artikel vindt: