Filmrecensie: Peppermint

Filmrecensie: Peppermint
Jennifer Garner zoekt frisse smaak in pure wraak

Wat zou jij doen? Als je door groot onrecht alles verliest in het leven...
De makers van Taken vinden een zoete wraak in hun nieuwe film waarin Jennifer Garner de slechteriken op grootse en meeslepende wijze afslacht! Lees hier de filmrecensie van Peppermint die 6 september in première ging.

Het verhaal van Peppermint
De jonge moeder Riley North (Jennifer Garner) ontwaakt uit een coma nadat haar man en dochter zijn gedood door een gangbende. Wanneer de moordenaars door het corrupte systeem worden beschermd trekt Riley zich vijf jaar terug om zich voor te bereiden op rechtvaardigheid. En dat die rechtvaardigheid zal zegevieren blijkt o.a. uit de scene waarin de verantwoordelijke gangleden dood bungelen aan een reuzenrad.

Het verhaal doet niets nieuws en is niet orgineel; dit hebben we in andere wraak-films echt wel beter gezien. Maar het feit dat, de dikwijls zoete rollen spelende, Jennifer Garner aan het roer staat is een dikke plus. Je gelooft haar pijn, verdriet en woede, na het grote onrecht wat haar is aangedaan. En het is heerlijk om te zien dat ze ook een heel andere rol kan spelen wanneer ze weer een corrupte rechter terug stuurt naar een andere wereld, georchestreerd door spectaculaire ontploffingen. Ons eindoordeel: prima actiefilm, niets meer en niets minder.

Naast Jennifer Garner (Wakefield) en John Gallagher Jr. (10 Cloverfield Lane) zijn ook Jeff Hephner (Interstellar), Juan Pablo Raba (Shotcaller) te zien in deze film. De regie is voor Pierre Morel (From Paris with Love).

Peppermint is vanaf 6 september te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Actie, Drama. Tijdsduur: 105 minuten. IMDb-score is 6,7. Bekijk hier de trailer van de film.

Tags: actie, ontploffing, rechter, film, beschermd, bioscoop, drugskartel, trailer, dochter, coma, maker, verdriet, zoet, beoordeling, garner, gallagher, paris, special, drugsbaas, nieuws, verhaal, jennifer garner, moeder, john gallagher jr., interstellar, taken, cloverfield, 10 cloverfield lane, on demand, drama, imdb, bioscoopfilm, filmrecensie, actiefilm