Netflix-filmrecensie: Star Wars: The Last Jedi

Hakkelende tweede deel uit nieuwe trilogie nu te streamen

Kijktip

Het bijzondere vervolg op het reuze box office succes van Star Wars: The Force Awakens (2015), Star Wars: The Last Jedi, is vanaf 21 september te zien op Netflix. Tijd voor Gids.TV om eens een serieuze recensie te schrijven over de film die je gezien moet hebben!

Rey (Daisy Ridley) gaat op een bijzondere locatie op zoek naar Luke Skywalker (Mark Hamill), die haar de paden van de Force zou moeten laten zien. Echter heeft Luke daar weinig zin in. Ondertussen ligt Kylo Ren (Adam Driver) vooral in de clinche met zichzelf. Wie moet hij nu eigenlijk zien als zijn echte mentor? Snoke, Luke of zijn moeder Leia (Carrie Fisher)?

Andy Serkis Breaks Silence on 'The Last Jedi' Snoke Twist | IndieWire

Beoordeling van Gids.TV
Het ruimteavontuur uit 2017 krijgt de nodige kritiek. Het deel zou een kopie zijn van deel V (Empire Strikes Back). We moeten toegeven dat het er zeker wat van wegheeft. De interessantste van het stel is Kylo Ren, waarvan wij zeker benieuwd zijn naar het vervolg (die in december 2019 verschijnt). Helaas vielen Finn (John Boyega) en zijn nieuwe reisgenoot Rose (Kelly Marie Tran) ons een beetje tegen. Helaas nemen wij in deze film ook afscheid van Carrie Fisher, die begin 2017 overleed. Al met al een vermakelijke, herkenbare film, met herkenbare elementen uit de oude(re) delen. De terugkeer van bepaalde karakter deed ons goed. Toch zijn de kritieken ook niet onterecht.

Castmembers zijn o.a. Daisy Ridley (Murder on the Orient Express), Mark Hamill (Star Wars: A New Hope), John Boyega (Pacific Rim: Uprising) en Oscar Isaac (The Promise) Regie is in handen van Rian Johnson (Looper)

Star Wars: The Last Jedi is vanaf 21 september te zien op Netflix. Genre: Actie, Avontuur, Science Fiction. Tijdsduur: 152 minuten.

Tags: actie, afscheid, film, bioscoop, netflix, oscar, star-wars, adam, terugkeer, science fiction, daisy, recensie, orient express, avontuur, onterecht, beoordeling, special, express, uploads, the force awakens, kritiek, force-awakens, kylo-ren, google, driver, rey, kelly, carrie fisher, moeder, andy serkis, oscar isaac, silence, looper, pacific rim, karakter, hope, uprising, on demand, the last jedi, luke skywalker, rian johnson, adam driver, mark hamill, filmrecensie, john boyega, star wars the last jedi