Filmrecensie: Hell Fest

Filmrecensie: Hell Fest
Horror en Halloween van de makers van The Walking Dead

Vanaf 18 oktober is het nieuwe Halloweenseizoen in de bioscoop geopend. Op die dag gaat de nieuwe horrorfilm Hell Fest, van de makers van The Walking Dead, in Nederland in première. Gids.tv heeft de film al gezien. Een pretpark vol demonen, monsters en moordenaars, maar eentje neemt zijn rol wel heel serieus. Lees hier de filmrecensie van Hell Fest.

Wil de echte seriemoordenaar opstaan?
Een vriendengroep gaat tijdens een Halloweennacht naar het pretpark 'Hell Fest'. Natalie en haar beste vriendin Brooke zijn samen met hun vriend Taylor op de bewuste plaats in een park. Het idee is dat mensen hierheen gaan om bang gemaakt te worden, maar er is een gemaskerde moordenaar die misbruik maakt van de anonimiteit van de vele gemaskerde personages en hen de hele nacht terroriseert. De vraag is: wie is het volgende slachtoffer?

Om in Halloweensferen te komen doet deze 'highschool'-horrorfilm het goed. Het decor van het pretpark is leuk in beeld gebracht. Dat de moordenaar de ene na de andere bezoeker op gruwelijke wijze vermoord en iedereen denkt dat het bij de show hoort, is een grappig element. Echter biedt de film qua orginaliteit, verhaal en moordpartijen niets nieuws. Hell Fest is een matige horrorfilm, maar wel een leuke wegkijker voor de Halloweenliefhebbers.

Naast Amy Forsyth (A Christmas Horror Story) en Reign Edwards (MacGyver) zijn ook Tony Todd (Candyman) en Christian James (Legal Action) te zien in deze film. De regie is van Gregory Plotkin (Happy Death Day).

Hell Fest is vanaf 18 oktober 2018 te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Horror. Tijdsduur: 89 minuten. IMDb-score 5,8. Bekijk hier de trailer van Hell Fest.

Tags: pretpark, horrorfilm, misbruik, film, bioscoop, seriemoordenaar, trailer, moordenaar, halloween, première, monsters, show, horror, decor, todd, taylor, beoordeling, bezoeker, opstaan, macgyver, nieuws, verhaal, vermoord, vriend, reign edwards, the walking dead, amy, nacht, filmrecensie, bang