Filmrecensie: Bohemian Rhapsody

Filmrecensie: Bohemian Rhapsody
Weergaloze muziekfilm brengt ode aan rockband Queen

Afgelopen donderdag is de langverwachte speelfilm over de extravagante zanger Freddie Mercury en Queen in première gegaan. Voor de nieuwe generatie een fantastische aanrader, voor de oude generatie is dit puur genieten. Want: The Show Must Go On. Gids.tv heeft de film gezien en u leest hier de filmrecensie van Bohemian Rhapsody.

Gids.tv bekijkt als eerste alle nieuwe films in de bioscoop en on-demand. Lees hier onze filmrecensies.

Het verhaal van een Koning
Deze film eert de rockband Queen en haar leadzanger Freddie Mercury. Mercury wist stereotypes aan de kant te schuiven en een van de meest geliefde entertainers van de wereld te worden. Van de stormachtige opkomst van de band, en diepe dalen, ruzies en het immense succes dat de band wachtte tijdens hun legendarische optreden op Live Aid. De diepe dalen en hoogtepunten van de rockband Queen komen langs in deze film.

Fascinerend, ontroerend en buitengewoon bijzonder is het verhaal van deze film. In de film zie je het ontstaan van de monsterhits Bohemian Rhapsody en We Will Rock You. Van charismatische leadzanger Freddie Mercury op het podium, tot de fragile privépersoonlijkheid die hij ook kon zijn. De acteur Rami Malek beheerst de personage Mercury in alle finesses, gebaren en gezichtsuitdrukkingen, en dat is prachtig om te zien. Daarnaast is deze iets te brave versie sterk door zijn acteurs, tijdsbeeld en sfeer. Een mooi eerbetoon voor zanger en band, want Queen is koning en deze film zeker ook.

Naast Rami Malek (Papillon) zijn ook Mike Myers (Austin Powers: The Spy who Shagged Me) en Aidan Gillen (Games of Thrones) te zien in deze film. De regie is voor Bryan Singer (X-Men).

Bohemian Rhapsody is vanaf 1 november te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Biografie, Drama, Muziek. Tijdsduur 135 minuten. De IMDb-score is een 8,4. Bekijk hier de trailer van de film.

Tags: muziek, koning, live, eerbetoon, film, rockband, biografie, bioscoop, acteur, trailer, queen, rock, opkomst, show, hoogtepunten, beoordeling, special, podium, papillon, speelfilm, mercury, gillen, zanger, optreden, verhaal, freddie mercury, mike, aidan gillen, mike myers, x men, rhapsody, personage, bryan singer, drama, filmrecensie, austin powers, bohemian rhapsody, rami malek