Filmrecensie: Overlord

Filmrecensie: Overlord
Bloedstollend spannend, stalen zenuwen en riemen vast

Afgelopen donderdag is de nieuwe film van de grote regisseur J.J. Abrams (bekend van Mission: Impossible 3) in de Nederlandse bioscopen in première gegaan. Doe je gordels om, ga rechtop zitten en geniet van een rollercoasterrit in pure duisternis. Lees hier de filmrecensie van Overlord.

De avond voor D-Day worden Amerikaanse paratroopers gedropt achter de vijandelijke linie om een missie uit te voeren die cruciaal is voor het succes van de invasie. Wanneer ze hun doelwit naderen, realiseren ze zich dat er meer dan een militaire operatie gaande is in een dorpje dat bezet is door nazi's. Ze komen bovennatuurlijke krachten tegen, opgewekt door een duivels nazi-experiment. Een bron van kwaad moet vernietigd worden.

Overlord is een interessante mix tussen een Tweede Wereldoorlog-verhaal, horror en actie geworden. De film laat je geen moment met rust. Zo begint deze productie met een zenuwslopende dropping boven oorlogsgebied. De spanning wordt tijdens de hele film goed vastgehouden. De relatief nieuwe acteur Jovan Adepo speelt in de hoofdrol, en heeft een sterke cast om zich heen. De film Overlord in een paar woorden: gruwelijk, spannend, achtbaanrit, horror en dikke actie. In dit genre, een topfilm.

Naast Jovan Adepo (Fences) en Mathilde Ollivier (The Misfortunes of François Jane) zijn ook Wyatt Russell (Everybody Wants Some!!), John Magaro (Carol), Pilou Asbæk (Ghost In The Shell) en Bokeem Woodbine (Riddick) te zien in deze film. De regie is van J.J. Abrams (Star Wars: The Force Awakens).

Overlord is vanaf 9 november te zien in de Nederlandse bioscopen. Genre: Actie, Horror, Oorlog, Mysterie. Tijdsduur: 110 minuten. IMDb-score 7,1. Bekijk hier de trailer van Overlord.

Tags: actie, tweede wereldoorlog, shell, soldaat, film, wereldoorlog, regisseur, operatie, bioscoop, experiment, nazi, acteur, bezet, mathilde, star-wars, doelwit, vernietigd, cruciaal, invasie, militaire operatie, horror, kwaad, d-day, duivels, beoordeling, naderen, special, mix, the force awakens, force-awakens, missie, mission impossible, carol, fences, ghost, everybody wants some, filmrecensie