Jaaroverzicht: deze films waren de grote flops van 2018

Lege bioscoopzalen met Redbad, Robin Hood en meer

Film :

Naast de gigantische blockbusters van 2018 zijn er ook films geweest die niet enthousiast werden ontvangen. Producties die veel geld kostten, maar uiteindelijk weinig opbrachten. Gids.tv zet op oudjaarsdag de grootste kansloze kaskrakers op een rij.

1. Gotti (2018)
Met een budget van tien miljoen dollar voor deze maffiafilm, wat voor Amerikaanse begrippen niet hoog is, bracht de film uiteindelijk ruim 4,3 miljoen dollar op. Uiteindelijk ging de release van Gotti in Nederland gelijk naar on-demand. Lees hier waar je John Travolta's Gotti kunt zien.

2. A Wrinkle in Time (2018)
Niet alles wat Disney aanraakt verandert spontaan in goud. Plotseling verdween A Wrinkle in Time ook van de lijst films die in de bioscoop zouden verschijnen. Met een budget van 100 tot 130 miljoen dollar harkte deze film 132,3 miljoen binnen. Een ernstige tegenvaller voor een productie van deze omvang. Bekijk hier waar je de film A Wrinkle in Time kunt bekijken.

3. Redbad (2018)
Met een budget van acht miljoen is Redbad voor Nederlandse begrippen een peperdure film. Mede door een warme zomer, waren de bioscoopzalen leeg. Bekijk hier waar je Redbad kunt bekijken. Ook is de film in vier delen te zien, elke werkdag vanaf 1 januari om 22.00 uur op NPO 3.

4. Mortal Engines (2018)
De film draait nog steeds in de bioscopen, maar dreigt nu al een van de grootste flops van 2018 te worden. De productie kostte volgens Variety een dikke 100 miljoen dollar om te maken en nog eens tientallen miljoenen dollars om te promoten, maar bracht in het eerste weekend in Amerika een kleine 7,5 miljoen dollar op. Wereldwijd heeft Mortal Engines inmiddels 42 miljoen dollar opgebracht, net genoeg om de marketingkosten te dekken. Lees hier meer over Mortal Engines.

5. Robin Hood (2018)
Ondanks topacteurs Jamie Foxx en Taron Edgerton is een film met hen geen gegarandeerd succes. Met een budget van 100 miljoen dollar is er wereldwijd bijna 73,3 miljoen dollar opgebracht. Reden voor deze enorme flop zou kunnen zijn dat het Robin Hood-verhaal al zo vaak verteld is. Lees hier meer over de film Robin Hood.

Gids.tv bekijkt als eerste alle nieuwe films in de bioscoop en on-demand. Lees hier al onze filmrecensies.

Commentaar
Geef hieronder je commentaar op Jaaroverzicht: deze films waren de grote flops van 2018 of klik hier als je dit een leuk artikel vindt:

Actueel TV-nieuws

Meer actueel TV-nieuws »

Aanraders Op TV

Wij zijn genomineerd voor Website van het Jaar 2020! Help jij ons om deze prijs te winnen? Klik hier om te stemmen